GP Βραζιλίας: Alonso και Renault πρωταθλητές!
Χαρούμενα πρόσωπα στο βάθρο του τελευταίου αγώνα της φετινής σεζόν
O Fernando Alonso εξασφάλισε το δεύτερο προσωπικό του τίτλο και πάλι στη Βραζιλία τερματίζοντας δεύτερος! Ο Felipe Massa έγινε ο πρώτος Βραζιλιάνος νικητής του αγώνα της πατρίδας του από τον Senna (1993)! Η Renault κατέκτησε το Πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο τελευταίος αγώνας του Michael Schumacher αποδείχθηκε επεισοδιακός, αν και ο Γερμανός τερμάτισε επάξια 4ος.
Ο Fernando Alonso έκανε ότι καλύτερο γινόταν με ένα μονοθέσιο που ήταν προφανές που δεν ήταν το ταχύτερο της ημέρας (οι Ferrari βρίσκονταν σε άλλο αγώνα, ενώ οι Honda βρίσκονταν σε θέση να πιέσουν τις Renault), διατηρώντας τους αντιπάλους που τον πίεζαν σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα πίσω του. Μονάχα ο Massa, στη δεύτερη νίκη της καριέρας του και ιδιαίτερα ξεχωριστή για τον ίδιο, αφού σημειώθηκε στην πατρίδα του, τερμάτισε εμπρός από τον Ισπανό, με τη Ferrari να βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο στην πίστα. Ο Schumacher ήταν ο ταχύτερος πιλότος στην πίστα, ωστόσο πλήχθηκε από αρκετά προβλήματα, γεγονός που δεν τον εμπόδισε να κάνει έναν εκπληκτικό αποχαιρετιστήριο αγώνα.
Ο Alonso έγινε πλέον ο νεαρότερος διπλός Πρωταθλητής, κατακτώντας το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του στην ίδια πίστα που είχε κατακτήσει και τον περσινό. Ο 25χρονος του χρόνου θα είναι μοναδικός Πρωταθλητής του grid και φυσικά ο μοναδικός που θα έχει νικήσει τον Michael Schumacher! Ο Ισπανός στον γύρο του θριάμβου συνέχαιρε όλη την ομάδα, της ευχόταν το καλύτερο για το μέλλον καθώς την αποχωριζόταν μετά από την κατάκτηση 4 τίτλων μαζί, πριν ξεσπάσει σε δάκρυα...
To ατύχημα του Rosberg που επέφερε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Οι δυο Williams εγκατέλειψαν όπως και πέρυσι και οι δυο στον πρώτο γύρο, ενώ η Cosworth δεν αποχαιρέτησε τη Formula 1 με ιδεατό τρόπο...
Στην εκκίνηση, ο Massa απλά έφυγε μπροστά, ενώ ο Alonso δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Trulli. Πιο πίσω, οι δυο Williams συγκρούστηκαν μεταξύ τους, όταν ο Rosberg προσέκρουσε στο πίσω μέρος του Webber. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ο Αυστραλός να εγκαταλείψει χωρίς πίσω αεροτομή, ενώ ο Γερμανός έχοντας χάσει την εμπρός αεροτομή του, προσέκρουσε με ορμή στον εξωτερικό τοίχο της στροφής 11. Η σταθμευμένη στη μέση της πίστας και κατεστραμμένη Williams επέβαλε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Εντωμεταξύ, Fisichella και Schumacher είχαν προσπεράσει τον Barrichello. Μετά την επιστροφή του αγώνα στον κανονικό του ρυθμό, ο Γερμανός επιτέθηκε στον Ιταλό από την εξωτερική στο S do Senna ωστόσο ο πιλότος της Renault δεν παραδόθηκε αμαχητί. Ο Fisichella ακούμπησε ανεπαίσθητα το πίσω αριστερό ελαστικό του Γερμανού το οποίο παρουσίασε αμέσως πρόβλημα και μετά από λίγες στροφές αστόχησε. Ο Γερμανός κατευθύνθηκε προς τα pits και επανήλθε στον αγώνα τελευταίος, σχεδόν ένα γύρο πίσω και αρκετά μακριά από τον προτελευταίο συνδυασμό.
H μάχη του Schumacher με τον Fisichella, αμέσως μετά την οποία το πίσω αριστερό ελαστικό του Γερμανού αστόχησε...
Παράλληλα, στις πρώτες θέσεις και οι δυο Toyota μπήκαν στα pits και εγκατέλειψαν με το ίδιο πρόβλημα στην ανάρτηση. Στον πρώτο ανεφοδιασμό ευνοήθηκαν οι πιλότοι που άργησαν να μπουν στα pits. Ο Alonso κατάφερε να περάσει δεύτερος, εμπρός από τον Raikkonen, ενώ ο Button πέρασε εμπρός από τους Barrichello και Fisichella, ενώ προσπέρασε τον Raikkonen και ξεκίνησε την άσκηση πίεσης επί του Alonso. Ωστόσο ο Ισπανός διατηρούσε τη Honda και τη McLaren πίσω του, χωρίς να είναι απαραίτητα ταχύτερός τους…
Συνάμα, ο ταχύτερος πιλότος στην πίστα ήταν αναμφισβήτητα ο Michael Schumacher o οποίος είχε ήδη φτάσει μέχρι την 8η θέση. Στην προσπάθειά του να πάρει την 7η από τον Kubica ο Schumacher πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στο τέλος της κύριας ευθείας, ωστόσο στο S do Senna, έχασε στιγμιαία τον έλεγχο του μονοθεσίου του και παρέδωσε ξανά πίσω τα κεκτημένα. Δυο γύρους αργότερα (στον 42ο) ο Schumacher επανέλαβε την κίνησή του με επιτυχία. Μπήκε στα pits έξι περάσματα μετά και ξεκίνησε την επίθεσή του επί του Barrichello, ο οποίος δεν προέβαλε αντίσταση στον 52ο γύρο. 11 γύρους αργότερα ο Γερμανός με την πίεσή του οδήγησε τον Fisichella σε μπλοκάρισμα των φρένων της Renault στην πρώτη στροφή και ανέβηκε 5ος. Επόμενος στόχος του Schumacher ήταν ο μελλοντικός αντικαταστάτης του στη Ferrari, Kimi Raikkonen. O Φινλανδός καταλάμβανε την εσωτερική στο τέλος της μεγάλης ευθείας για να αποτρέψει το προσπέρασμα, ωστόσο στον προτελευταίο γύρο ο Schumacher βρήκε αρκετό χώρο για να τοποθετήσει τη 248 F1 στην εσωτερική για το πρώτο chicane και να περάσει τέταρτος!
Ο Massa παραδέχθηκε μετά τον τερματισμό ότι αυτός ήταν ένας από τους πιο εύκολους αγώνες της καριέρας του, καθώς δε χρειάστηκε ποτέ να πιέσει στο όριο και έλεγχε καθ’ όλη τη διάρκεια την κατάσταση… Ο Alonso δήλωσε ότι η κατάκτηση του Πρωταθλήματος με τον Schumacher αντίπαλο δίνει στο επίτευγμά του ακόμη μεγαλύτερη αξία.
Κώδικας:
Tα αποτελέσματα αναλυτικά
1. Massa Ferrari (B) 1h31:53.751
2. Alonso Renault (M) + 18.658
3. Button Honda (M) + 19.394
4. M.Schumacher Ferrari (B) + 24.094
5. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 28.503
6. Fisichella Renault (M) + 30.287
7. Barrichello Honda (M) + 40.294
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 52.068
9. Kubica BMW-Sauber (M) + 1:07.642
10. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 γύρος
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 γύρος
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
14. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 1 γύρος
15. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) + 1 γύρος
16. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 2 γύροι
17. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 6 γύροι
Ταχύτερος γύρος
M.Schumacher, 1:12.162
Εγκατέλειψαν
Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 15
Trulli Toyota (B) 11
R.Schumacher Toyota (B) 10
Webber Williams-Cosworth (B) 1
Rosberg Williams-Cosworth (B) 1
Πηγή : rally.gr