Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|
||||
Νόμοι υπέρ του καταναλωτή
Εδώ θα ήθελα λίγο τη βοήθεια ενός γνώστη της νομικής (Γιώργο; ) ώστε να βγάλουμε έναν μπούσουλα και/ή να μεταφράσουμε λίγο καλύτερα τους νόμους...
Έχουμε και λέμε λοιπόν. Ο καταναλωτης στην Ελλαδα προστατευεται ουσιαστικα απο 3 νομους: 1) Ν. 2251/1994 (Φ.Ε.Κ. Α' 191/16.11.1994) 2) Ν. 3043/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 192/21.08.2002), που τροποποιεί τον Ν. 2251/1994 και ενσωματώνει στο Ελληνικό δικαιο την 1999/44/ΕΚ κοινοτική οδηγία (αυτή λέει για τα 2 χρονια minimum στις εγγυήσεις) 3) Π.Δ. 301/2002 (Φ.Ε.Κ. Α' 267/4.11.2002), Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/27/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Μαίου 1998 "περί των αγωγών παραλείψεως στον τομέα της προστασίας των συμφερόντων των καταναλωτών" (ΕΕ αριθ. L 166 της 11/06/1998, σ. 51-55) και τροποποίηση του Ν. 2251/1994. Ο Ν. 3043/2002 στο αρθρο 4 λεει: "Με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου προσαρμόζεται η ελληνική νομοθεσία στις διατάξεις της οδηγιας 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαίου 1999 σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών". Αυτό είναι το άρθρο που επιβάλει την 2ετία ως ελάχιστη χρονική διάρκεια εγγυήσεων. ΕΠΙΣΗΣ: 1) Το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την έναρξη της λειτουργίας νέου δικτυακού κόμβου για το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή , όπου οι καταναλωτές θα μπορούν αν υποβάλλουν on-line καταγγελίες που αφορούν προβλήματα σε διασυνοριακές συναλλαγές. Στην ιστοσελίδα www.eccefpolis.gr οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πληροφορίες για τα δικαιώματά τους όσον αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιούν στην Ε.Ε., καθώς και να ενημερωθούν για τις υπηρεσίες που μπορεί να τους παρέχει το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή. 2) Τα άρθρα 540, 541, 548, 554, 555, 556, 557 και 558 του Αστικου Κωδικα, όπως αυτά τροποποιήθηκαν από το Ν. 3043/2002 «Ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων», ορίζουν ότι τα δικαιώματα του αγοραστή (διόρθωση του πράγματος ή αντικατάσταση με άλλο ή μείωση του τιμήματος ή υπαναχώρηση από τη σύμβαση) λόγω πραγματικού ελαττώματος ή ελλείψεως συμφωνηθείσας ιδιότητας, παραγράφονται μετά την πάροδο δύο ετών από την παράδοση του πράγματος. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ: Άρθρο 540 Δικαιώματα του αγοραστή Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. α μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα. Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 541 Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 548 Καταστροφή ή χειροτέρευση του πράγματος Ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει αντικατάσταση ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση ή να μειώσει το τίμημα και αν ακόμη το πράγμα καταστράφηκε ή χειροτέρεψε εξαιτίας του ελαττώματος. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 554 Παραγραφή Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 555 Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα. Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 556 Αν συμφωνήθηκε προθεσμία ευθύνης του πωλητή για ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας, αυτό σε περίπτωση αμφιβολίας σημαίνει ότι η παραγραφή για τα ελαττώματα ή τις ελλείψεις που εκδηλώθηκαν μέσα στην προθεσμία αρχίζει από τότε που εκδηλώθηκαν. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 557 Ο πωλητής δεν μπορεί να επικαλεστεί την παραγραφή των προηγούμενων άρθρων, αν απέκρυψε ή αποσιώπησε με δόλο το ελάττωμα ή την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002) Άρθρο 558 Ο αγοραστής μπορεί και μετά τη συμπλήρωση του χρόνου της παραγραφής να ασκήσει με ένσταση τα δικαιώματά του από το ελάττωμα ή από την έλλειψη της συνομολογημένης ιδιότητας, εφόσον ειδοποίησε γι' αυτά τον πωλητή μέσα στο χρόνο της παραγραφής. (Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#2
|
#3
|
|
||||
Πίστεψέ με, αν τις ξέρει ο καταναλωτής τις μαθαίνει και ο έμπορος.
Πρόσφατα είχα πρόβλημα με ένα DVD το οποίο τελικά μου αντικατέστησαν με καινούργιο, όπου φυσικά η εγγύηση ισχύει από την ημέρα αντικατάστασης και όχι της αγοράς του πρώτου. Έφτασα σε περιοδικά, forum του χώρου, τη μαμά εταιρία στο εξωτερικό και τελικά έκαναν αυτό που έπρεπε. Και πίστεψέ με δεν ήταν λόγω χρημάτων. Το πολύμπριζο που έχω το στερεοφωνικό μου πάνω είναι πιό ακριβό από το DVD τους. Εδώ στην Ελλάδα δυστυχώς ισχύει το "Ενημερωμένος καταναλωτής, λυπημένη αντιπροσωπεία". Αν είναι στα δικαιώματά μας ας τους κάνουμε να κλαίνε λοιπόν με μαύρο δάκρυ...
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#4
|
|
||||
Diamond δε σε ξέχασα αλλα ημουν πηγμενος. Καλα τα πα΄ς. Θα επανελθω εντοις της εβδομαδος με καμια ιδεα.Ευχαριστω για την κληση, θα ειμαι καλο παιδι.
|
#5
|
|
||||
Καλά τα πήγα αλλά δεν είμαι δικηγόρος μάναμ για να τα πάω παρακάτω...
Για αυτό και αναφέρω και τους νόμους/παραγράφους για να έχουμε μία πιό επαγγελματική ανάλυση από κάποιους... Τώρα αυτό να το πιστέψω; Μπαααααα
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#6
|
|
||||
γεια σε ολους
ειμαι καινουργιος,και εχω ενα μικρο προβλημα αν μπορει καποιος να με βοηθησει αγορασα ενα laptop ΗΡ Pavillion DV9312ea ,μετα απο 14 μηνες εχει προβλημα η motherboard, δηλαδη τερμα laptop ! το αγορασα απο την ηλεκτρονικη αθηνων, η οποια δεν αναγνωριζει την εγγυηση των 2 χρονων (κοινοτικη οδηγια),το ιδιο και η ΗΡ η οποια προσφερει μονο 1 χρονο εγγυηση λεει! μπορει καποιος να με ενημερωση αν ισχυει τελικα αυτη η περιφημη κοινοτικη οδηγια στον ελληνικο νομο.ευχαριστω |
#7
|
|
||||
επειδή την πάτησα και εγώ με μηχάνημα της HP αλλά στην κάρτα γραφικών.....
Δεν μπορείς να κάνεις ΤΙΠΟΤΑ διότι η κοινοτική οδηγία έγινε για τους εμπόρους ...... αν την διαβάσεις θα δεις πως το μαντείο των Δελφών έδινε ξεκάθαρους χρησμούς. Καλή δύναμη ... η δικιά μου ζημία κόστισε 800€ (1100€ + ΦΠΑ η αγορά) είναι γνωστή στην HP την παθαίνουν ΟΛΟΙ όσοι δεν βάζουν το μηχάνημα σε βάση στήριξης με ψύξη και δεν αλλάζουν την ρύθμιση του ανεμιστήρα σε ταχύτητα με φασαρία ''ΝΤΑΛΙΚΑΣ'' .
__________________
Βρε βρε τα παιδιά...... |
#8
|
|
||||
Μεταφέρω ένα απόσπασμα, από σχετικό άρθρο του TVXS.gr για το θέμα αυτό:
4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν; Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα: Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο Β. Να μειώσει το τίμημα Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση Με απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον [αναφέρεται επώνυμα γνωστό κατάστημα ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών] και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου. Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση. Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση» και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα. 5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα; Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια! Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε. Τέλος, σας παραθέτω τα παρακάτω τηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες: Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή 210 3632443 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520 Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) 210 3304444, 2310 257776 Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, εδώ: Νομικός οδηγός για τα δικαιώματά σας: Αγορά ελαττωματικού προϊόντος
__________________
VmF Skisters of Mercy © An eye for an eye, will make us all blind... Mahatma Ghandi |
#9
|
|
||||
Οι σχετικοί νόμοι, έχουν αναφερθεί στο πρώτο μήνυμα του «νήματος» αυτού, από τον Diamond. Κατά τ' άλλα, εκπλήσσομαι (δυσάρεστα) από την έλλειψη μαχητικότητάς σου, στο συγκεκριμένο θέμα με την HP ...
__________________
VmF Skisters of Mercy © An eye for an eye, will make us all blind... Mahatma Ghandi |
#10
|
|
||||
δεν θα το βαλω κατω, θα συνεχισω να απαιτω την επισκευη η αντικατασταση,παντως η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520 λεει οτι δεν μπορω να κανω τιποτα γιατι ο νομος δεν ισχυει,δεν ξερω αν ειναι με τον καταναλωτη η ολες τις εταιριες !! τελικα ο νομος σε αυτη τη χωρα
ειναι χαρτι χωρις αξια και παντα υπερ των λιγων!! δεν ξερω αν καταφερω κατι αλλα δεν θα το βαλω κατω με τιποτα !! δεκτη καθε βοηθεια , ιδεα, η νομικη συμβουλη,καποια στιγμη πρεπει να υπαρχει αντιδραση σε ολους αυτους που μας θεωρουν , ΠΡΟΒΑΤΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ !! ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ !!!!! Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη soulsurvivor : 25-01-09 στις 17:21 |
#11
|
|
||||
Άσχετο. Η κοινοτική οδηγία υπερισχύει του νόμου κράτου μέλους έτσι κι αλλιώς.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#12
|
|
||||
Ξεκίνα με γράμματα σε περιοδικά του χώρου, emails προς τη μαμά εταιρία και συνέχισε ακάθεκτος...
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#13
|
|
||||
Προσωπικά με έχει ικανοποιήσει απόλυτα με δύο μεγάλες εταιρείες. Ειδικά όταν με πήρε ο Έλληνας αντιπρόσωπος με την ουρά στα σκέλια.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#14
|
|
||||
Δηλαδη να αφησω στην ησυχια της την ΗΡ στην ελλαδα ,και να ασχοληθω με USA?
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 03-02-09 στις 16:18 |
#15
|
|
||||
Βέβαια όλα θέλουν τον τρόπο τους, σωστή "διατύπωση" του προβλήματός σου (μην ξεχνιόμαστε, εκεί δεν είναι ελληνάρες "άει στο δ*** ρε μη σου ****), και πιθανότατα αρκετά reminders. Δεν ξέρω για τους Αμερικάνους, αλλά με Κορεάτες, Ελβετούς και Άγγλους μου έχει πάει καλά.
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
|
|