Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ελεύθερος Χρόνος και Ψυχαγωγία > Οδηγώντας
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 08-10-06, 17:18
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Παρανομούν οι 8 στους 10 οδηγούς

Τόσο οι νέοι αλλά και οι επαγγελματίες δεν τηρούν τα όρια ταχύτητας, ενώ δεν τους αποθαρρύνουν ούτε τα πρόστιμα

Οκτώ στους δέκα νεαρούς οδηγούς παραβιάζουν το όριο ταχύτητας των 120 χλμ./ώρα στους αυτοκινητόδρομους, ενώ οι μισοί ξεπερνούν τακτικά τα 140 χλμ./ώρα. Τα όρια ταχύτητας είναι... συμβολικά για το 80% των οδηγών φορτηγών με ρυμουλκό και περίπου τους μισούς οδηγούς Ι.Χ. και φορτηγών.

Τροχαία ατυχήματα ή επιβληθέντα πρόστιμα δεν φαίνεται να αποθαρρύνουν, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί είτε νιώθουν ασφαλείς με ταχύτητες μεγαλύτερες από τα όρια ή κρίνουν ότι μπορούν... να αποφασίζουν μόνοι τους.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ για λογαριασμό του ΥΠΕΧΩΔΕ σε πέντε σταθμούς διοδίων της εθνικής οδού Πατρών – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή περίπου 500 οδηγών Ι.Χ., φορτηγών και φορτηγών με ρυμουλκούμενο όχημα. Οπως αποδεικνύεται, περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς, ανεξαρτήτως οχήματος, παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας: το ποσοστό ανεβαίνει στο 82% για τους οδηγούς φορτηγών με ρυμούλκα (όριο τα 70 χλμ./ώρα), ενώ κυμαίνεται στο 56% για τους οδηγούς Ι.Χ. (όριο τα 120 χλμ./ώρα) και στο 42% των οδηγών φορτηγών (όριο τα 80 χλμ./ώρα). Η μέση ταχύτητα οδήγησης ενός επιβατικού οχήματος είναι 131 χλμ./ώρα, ενός φορτηγού τα 84 χλμ./ώρα και ενός φορτηγού με ρυμούλκα τα 80 χλμ./ώρα.

Οπως φαίνεται καθαρά στην έρευνα, οι νεαροί οδηγοί (18–24 ετών) στην πλειονότητά τους οδηγούν επικίνδυνα. Το 78% των νέων οδηγών Ι.Χ. υπερβαίνει τα 120 χλμ./ώρα, ενώ το 41% υπερβαίνει τα 140 χλμ./ώρα Αντίθετα, στα φορτηγά οι νέοι οδηγοί είναι και πιο συνετοί: κατά μέσον όρο υπερβαίνουν μόλις κατά 1 χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας και οδηγούν πιο αργά από όλους τους μεγαλύτερους. Στον αντίποδα, βέβαια, βρίσκονται οι οδηγοί Ι.Χ. άνω των 65 ετών (7% του δείγματος), οι μόνοι που ταξιδεύουν με ταχύτητα χαμηλότερη του ορίου (συγκεκριμένα 110 χλμ./ώρα).

Κλήσεις και ατυχήματα

Ενα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι πως οι «κλήσεις» και τα πρόστιμα δεν φαίνεται να λειτουργούν αποτρεπτικά. Η μέση ταχύτητα όσων γιωταχήδων έχουν λάβει πρόστιμο εξακολουθεί να είναι περίπου η ίδια με όσους δεν έχουν λάβει ποτέ (139 χλμ./ώρα και 128 χλμ./ώρα αντίστοιχα), ενώ ανάλογα λειτουργούν και οι «φορτηγατζήδες». Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, «κύρια αιτία ειναι πιθανότατα η αποσπασματική αστυνόμευση». Κατά συνέπεια οι οδηγοί που έχουν λάβει κλήση κρίνουν ότι «η πιθανότητα να τους ξανασυμβεί είναι πολύ μικρή».

Αντίστοιχα, ο Ελληνας οδηγός δεν φαίνεται να επηρεάζεται από κάποιο τροχαίο δυστύχημα που του συνέβη στο παρελθόν. Οπως σημειώνει η έρευνα, όσοι οδηγοί Ι.Χ. έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα τα τελευταία πέντε χρόνια οδηγούν κατά δήλωσή τους το ίδιο γρήγορα (Μ.Ο. 131,8 χλμ./ώρα) με όσους δεν έχουν (Μ.Ο. 131,1 χλμ./ώρα). Η διαφορά ταχύτητας είναι αμελητέα και στα φορτηγά: όσοι είχαν ατύχημα την ίδια περίοδο οδηγούν κατά 6 χλμ./ώρα ταχύτερα από όσους δεν είχαν.

Οσον αφορά τις αιτίες υπέρβασης των ορίων ταχύτητας; Το 43% των οδηγών Ι.Χ. απαντά ότι «βιάζεται», ενώ το 31% των οδηγών επειδή πιστεύει ότι οδηγεί με την ίδια ασφάλεια. Μικρό ποσοστό, περίπου το 5% των οδηγών Ι.Χ., δήλωσε πως υπερβαίνει το όριο ταχύτητας από ανία ή πλήξη, ή για να διασκεδάσει. Η μέση ταχύτητα όσων έδωσαν αυτή την απάντηση είναι 150 χλμ./ώρα. Επίσης, το 65% των οδηγών Ι.Χ. θεωρεί ότι το όριο των 120 χλμ./ώρα στους αυτοκινητόδρομους είναι χαμηλό και θα έπρεπε να αυξηθεί. Μάλιστα, το 25% των οδηγών Ι.Χ., το 23% των οδηγών φορτηγών και το 26% των οδηγών φορτηγών με ρυμούλκα θεωρούν ότι τα όρια ταχύτητας είναι ανακριβή και μπορούν να κρίνουν μόνοι τους αν θα οδηγούν αργά ή γρήγορα.

Διετή διπλώματα στους 20άρηδες

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μια αύξηση της τάξης των 10 χλμ./ώρα είναι επιβεβλημένη. «Υποστηρίζουμε την αύξηση του ορίου από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα, με ταυτόχρονη θέσπιση ανώτατου ορίου υπό βροχή στα 110 χλμ./ώρα», εξηγεί στην «Κ» ο επικεφαλής του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ κ. Βασ. Ψαριανός. «Τα σημερινά ανώτατα όρια ταχύτητας είναι αναξιόπιστα και δεν πείθουν τους οδηγούς για τη χρησιμότητά τους. Μια αύξηση 10 χλμ./ώρα δεν μειώνει τα επίπεδα ασφαλείας και αντίθετα ελαττώνει την οδική παραβατικότητα. Το μέτρο αυτό πρέπει να συνδυαστεί με καλύτερη αστυνόμευση, ώστε να υπάρχει πιο πυκνή βεβαίωση της παραβατικότητας».

Σχετικά με τους νέους οδηγούς (έως 26 ετών), προτείνεται η θέσπιση άδειας περιορισμένης ισχύος. «Η άδεια θα έχει διετή διάρκεια και μηδενική ανεκτικότητα σε παραβάσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Αν κατά τη διάρκεια της διετίας ο οδηγός π.χ. παραβιάσει σηματοδότη, θα χάνει την άδεια και θα πρέπει να ξεκινήσει ολόκληρη τη διαδικασία από την αρχή».

Πηγή : Καθημερινή
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 23-08-07, 20:40
Το avatar του χρήστη zefuros
zefuros Ο χρήστης zefuros δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 11-09-23 23:41
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Ειναι γεγονός πως οι παραβιάσεις ειναι καθημερινο φαινομενο.
Σε μεγάλο βαθμό ομως, οι παραβιάσεις στα ορια ταχυτητας προκαλούνται απο τα ιδια τα ορια! Τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν εχουν καμία λογική! Οταν σε εναν δρομο μπορεις να κινηθείς με ασφάλεια με πχ 80km/h, και σου βαζει μια πινακίδα με πχ 50, αυτομάτως η σήμανση χανει την αξία της ως αναξιόπιστη.
Ειδικά με τις εθνικές οδούς, τα ορια θα πρεπει να αλλαξουν σε πολλά σημεία προς τα πανω. Η ταχύτητα απο μονη της δεν σκοτώνει... η οδηγική συμπεριφορά ειναι που σκοτώνει. Οι παρανομες προσπεράσεις, οι επικινδυνοι ελιγμοι, η μη τηρηση αποστάσεων ασφαλείας κτλ.
Ενα αλλο πολύ σημαντικό στοιχείο ειναι και ο τυπος του αυτοκινητου! Δεν ειναι δυνατον να υπάρχει το ιδιο οριο για ενα σαραβαλακι με ενα συγχρονο σπορ αυτοκινητο. Αλλα κρατηματα, αλλα φρεναρισματα κτλ κτλ.
Εχοντας υπάρξει μεχρι στιγμής κατοχος 2 αυτοκινητων, μπορω να πω την διαφορά. Το πρωτο μου αυτοκινητο στα 20 μου ηταν ενα απλό Fiat Punto. Με το συγκεκριμενο αυτοκινητο, λογω κρατηματων, φρενων, ευσταθειας κτλ κτλ οι τυπικές ταχύτητες ταξιδιού που εκανα στην Αθηνών-Κορινθου ήταν 130-140km/h. Δεν ηταν για παραπανω. Φέτος άλλαξα αυτοκινητο, και αγορασα ενα μεταχειρισμένο Audi A3 1,6. Η μερα με την νυχτα! Οι τυπικές ταχύτητες για την Αθηνών Κορινθου εχουν ανέλθει σε 160-170km/h. Και ειναι απολύτως ασφαλές!
Εννοειται βεβαια πως δεν κανουμε παρανομα προσπερασματα, κρατάω αποστάσεις, δεν κανω ελιγμούς και μειωνουμε ταχυτητα οταν υπαρχει αυξημενη κινηση...
Ειναι πολύ πιο εγκληματικο να τρεχεις με 100 μεσα στην Αθηνα, απο 170 σε αυτοκινητοδρομο.
Δυστυχως η Τροχαία δεν λειτουργεί με σωστά κριτηρια... το ευκολο ειναι να στησει ενα ρανταρ, και αυτο κανει.
Υπαρχουν βεβαια και τοσες αλλες παραβασεις που ειναι πραγματικα επικινδυνες. Παραβιαση φαναριών, χρηση κινητου, αλκοολ κτλ κτλ.
Ο ελληνας καποια στιγμή πρέπει να αποκτησει οδηγική παιδεια...
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 23-08-07, 20:51
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από zefuros Εμφάνιση μηνυμάτων
Ο ελληνας καποια στιγμή πρέπει να αποκτησει οδηγική παιδεια...
Ξεκινάω από το τέλος.

Όσο παίρνουν δίπλωμα με φακκελάκι και όσο δεν περνάει στα σχολεία η οδηγική παιδεία, αυτό μην το περιμένεις.

Πέρασε πρόσφατα από τον Μαλιακό, που ευτυχώς σε λίγα χρόνια θα γίνεις ένας σωστός αυτοκιτόδρομος. Ομολογώ ότι έχει μπει τέλεια σήμανση, ειδικά στα σημεία που ο δρόμος πολύ στενός. Είναι εγκληματικό να κάνουν προσπέρασμα σε εκείνα τα σημεία.

Τα νερκά παιδιά και τα δεκάδες καντήλια που είναι αναμένα στα σημεία του Μαλιακού, δεν τους λένε τίποτα; Τι περισσότερο πρέπει να κάνεις για να σου αφαιρέσουν το δίπλωμα εφ όρο ζωής. Με λύπη μου σας λέω ότι δεν είδα αστυνομία, σε άλλα καθαρά σημεια είδα, στο σημεία κλειδιά όχι. ίσως να έτυχε ....
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 23-08-07, 21:14
Το avatar του χρήστη zefuros
zefuros Ο χρήστης zefuros δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 11-09-23 23:41
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Στον Μαλιακο τωρα με τα εργα ειναι πολύ σπανιες οι προσπερασεις...ευτυχως!
οσες φορες περασα, ειχα δει 2-3 μπλοκα συνολικά. ειναι ενα απο τα λιγα σημεια που τα προσεχουν.
Ακομα, εχουν και κανα 2 καμερουλες που τραβαν φωτογραφίες.
Εννοειται πως θα ηταν εγκληματικο να πας να προσπερασεις εκει... στα ταξιδια μου, οταν φτανω μαλιακο, απλα χαμηλωνω ταχυτητα και απολαμβανω την διαδδρομη...
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 24-08-07, 00:15
palsar Ο χρήστης palsar δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 07-02-19 15:08
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Ξεκινάω από το τέλος.
Όσο παίρνουν δίπλωμα με φακκελάκι και όσο δεν περνάει στα σχολεία η οδηγική παιδεία, αυτό μην το περιμένεις.
Δεν κρύβω οτι το δίπλωμα μου πριν απο 12 χρόνια το πήρα με φακελάκι . Κόπηκα την πρώτη φορά επειδή στην γωνία με όπισθεν ανέβηκα στο πεζοδρόμειο. Λές και έχει σκοτωθεί ποτέ κανείς επειδή ανέβηκε στο πεζοδρόμιο ή επειδή δεν παρκάρησε με τρείς κινήσεις. Αν μπορεί να μας πεί ένας νέος οδηγός αν αυτές οι ηλίθιες δοκιμασίες ισχύουν ακόμα. Αμφιβάλω εάν λένε στους νέους οδηγούς για παράδειγμα οτι εάν κάνεις το λάθος και μπείς σε μια στροφή με παραπάνω χιλιόμετρα απο ότι αντέχει το αυτοκίνητό σου το τελευταίο που πρέπει να κάνεις είναι πατήσεις φρένο.

Η ταχύτητα σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο δεν αποτελεί πρόβλημα με την προϋπόθεση , όπως ανέφερε και ο φίλος ανωτέρω, το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε καλή κατάσταση και ο οδηγός να είναι σχετικά έμπειρος. Τα περισσότερα ατυχήματα δυστυχώς γίνονται στους επαρχιακούς δρόμους όπου έχω δεί οδηγούς να προσπερνάνε ακριβώς πάνω στη στροφή. Εγκληματικό. Και δεν ειναι ζήτημα οδηγικής παιδείας, είναι ζήτημα βλακείας.
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 24-08-07, 08:00
Platinum Ο χρήστης Platinum δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 10-02-10 17:06
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Όσο για την εκπαίδευση μην ανησυχείς. Το παρκάρισμα συνεχίζει να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Για τα όρια ταχύτητας έχω εκφρασθεί και στο παρελθόν και αποτελούν διακοσμητικό στοιχείο με μόνη χρησιμότητα την διευκόλυνση της Τροχαίας και την αδράνειά της σε σοβαρότερες παραβάσεις.
__________________
Mike K - In nomine Astrοrum
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης Αξιολογήστε αυτό το θέμα
Αξιολογήστε αυτό το θέμα:

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:16.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.