Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
#2
|
|
||||
Αυτό που δυστυχώς δεν έχεις καταλάβει ακόμα σε σχέση με την αναλογική και ψηφιακή φωτογραφία είναι ότι άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Ο κόσμος τείνει να βλέπει τις φωτογραφικές μηχανές ως οχήματα. Και με ένα παπί κινείσαι, και με ένα φορτηγό κινείσαι. Ενώ και τα δύο ακολουθούν τις ίδιες βασικές αρχές, εξυπηρετούν τελείως διαφορετικές ανάγκες. Δε θα σταματήσω να έχω ΚΑΙ συμβατική ΚΑΙ ψηφιακή μηχανή για να καλύψω τις διαφορετικές ανάγκες των φωτογραφήσεών μου. Αν μη τι άλλο, από τότε που διάφοροι άσχετοι άρχισαν να λένε ότι η συμβατική φωτογραφία πέθανε, απέκτησα εξαιρετικές φωτογραφικές μηχανές για πενταροδεκάρες. Και δεν είμαι ο μόνος.
Φυσικά δεν έχει νόημα να επιχειρηματολογήσω για τη διαφορά ποιότητας μεταξύ διαφορετικών, μεγαλύτερης διαμέτρου φακών, μεγάλης επιφάνειας φιλμ, κλπ κλπ, γιατί και να σου 'δειχνα φωτογραφίες δε θα μπορούσες να δεις τις διαφορές οnline. Τουλάχιστον σταμάτησες να φιλάς τα πόδια της Sony που έβγαλε μια SLR για πρώτη φορά και ανταγωνίζονται τις εταιρείες που φτιάχνουν 35mm SLR εδώ και 60 χρόνια. Δεν είναι νοσταλγία, Στελάκο, είναι γνώση του τομέα και των αναγκών. Δε θα άλλαζα με ΤΙΠΟΤΑ το δικαίωμα επιλογής μεταξύ φιλμ/αισθητήρων, φορμά, και φακών. Και πιστεύω ότι θα συμφωνήσουν πολλοί εδώ.
__________________
www.bedroomlan.org |
#3
|
|
||||
Δεν είχαμε παρθενογέννηση στις ψηφιακές μηχανές, είναι η διάδοχος κατάσταση. Εσύ και οι άλλοι που μάθατε να δουλεύετε στον σκοτεινό θάλαμο, ασφαλώς θα συνεχίσετε να το κάνετε, κυρίως στο μαυρόασπρο φιλμ. Αυτό είναι επιστήμη, είναι τέχνη και οι μορφές τέχνης δεν έχουν όρια. Όλοι οι άλλοι, οι πολλοί, ασφαλώς μια χαρά είμαστε στην ψηφιακή εποχή, η φωτογραφία πέρασε σε μεγάλη έκταση στον πολύ κόσμο και σε λίγα λεπτά θαυμάζει την φωτογραφία του στην εικόνα ενός υπολογιστή ή τυπωμένη σε υψηλή ανάλυση πάνω σε μια κόλα φωτογραφικό χαρτί.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#4
|
|
||||
Έχω την εντύπωση πως το θέμα αυτό, είναι σαν να προσπαθείς να συγκρίνεις την ακουστική των δίσκων βινύλιου, με τα μουσικά CD (που θα' λεγε και ο Διαμάντης)
__________________
VmF Skisters of Mercy © An eye for an eye, will make us all blind... Mahatma Ghandi |
#5
|
|
||||
Οι ψηφιακές προσφέρουν ευκολίες, οι αναλογικές ποιότητα.
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#6
|
|
||||
Εγώ πάντως μια αγάπη είχα από τότε που μάθαινα φωτογραφία. Την EOS 5 μου. Κι επειδή είμαι πιστή στις αγάπες μου....
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της... |
#7
|
|
||||
Ένα φιλμ υψηλής ανάλυσης έχει διακριτική ικανότητα ας πούμε 100 γραμμές/mm και για αναπαραγωγή κάθε γραμμής χρειάζονται 2 pixels (1 λευκό ένα μαύρο). Έτσι σε φορμά 24x36 αντιστοιχούν (24x100x2)x(36x100x2)=34.560.000 pixels Αυτό είναι παντελώς θεωρητικό φυσικά και στην πράξη ένα λεπτόκοκκο φιλμ 135 αντιστοιχεί σε 25 mpixel περίπου. Φορμά 120 σε 100 και 4x5" σε 500 mpixel. Δείτε και: http://www.kenrockwell.com/tech/mpmyth.htm Η Nikon μου βγάζει καλύτερες φωτογραφίες απο οποιαδήποτε ψηφιακή! Με τόσο καλές και φτηνές αναλογικές ποιος πρέπει να πετάξει λεφτά σε ψηφιακή η οποία θα απαξιωθεί ταχύτατα; Άντε όταν φτάσει ο αισθητήρας 24x36, η ανάλυση 25 mpixel και η αξία του σώματος το πολύ 300 ευρώ (δεν έχει φωτοστεγανή πλάτη ούτε μηχανισμό προώθησης του φιλμ συνεπώς πρέπει να ναι και φτηνότερη η ψηφιακή) να πάρουμε, προς το παρόν δεν μου προσφέρει τίποτα. Ειδικά αν είναι τις φωτό να τις στέλνω σε φίλους με email η να τις ανεβάζω σε sites που μειώνω και την ανάλυση. Για αυτές τις περιπτώσεις η Nikon Coolpix 4500 είναι υπεραρκετή. Φίλμ πάντα θα βρίσκουμε δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
__________________
Facebook ομάδα: "Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο!" Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Atomic_man : 27-07-07 στις 14:33 |
#8
|
|
||||
Όπως είπε ο Αλέξιος κάθε μηχανή είναι καλή για τη δουλειά που κάνει. Μία ψηφιακή είναι σαν το IPod. Εύκολη, εύχρηστη, βλέπεις τι έβγαλες αμέσως και χαίρεσαι. Τσακ μπαμ δηλαδή. Μία αναλογική είναι σαν να παίζεις μουσική από πικάπ με λαμπάτο SET ενισχυτή. Θέλει ψάξιμο, σπαζοκεφαλιά, μέτρημα, προσοχή, αλλά το αποτέλεσμα δεν έχει να κάνει με αυτό που θα πάρεις από μία ψηφιακή μηχανή. Προσωπικά δουλεύω με μία ψηφιακή Samsung επειδή έχει πολύ καλό ζούμ και αισθητήρα και μία Pentax SF1 με φακό Takumar. Ανάλογα με το που θέλω να πάω παίρνω και την κατάλληλη.
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ... |
#9
|
|
||||
__________________
Facebook ομάδα: "Θέλουμε το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο!" |
#10
|
|
||||
Αν θες τέτοια φωτογραφία, η χειρότερη ψηφιακή του 2007 είναι καλύτερη από μια μέσης τιμής compact APS του 2000, και σίγουρα καλύτερη από αυτή που είχες εσύ όλη τη δεκαετία του '90 με τη μανία της για υποφωτισμένες φωτογραφίες αν θυμάσαι. Αν αυτή είναι η χρήση σου, κανείς (ούτε κι εγώ) δε θα διαφωνήσει ότι η ψηφιακή φωτογραφία είναι κατά πολύ καλύτερη. Κι εγώ γι' αυτό έχω ψηφιακή. Όσο ειδικεύεται η χρήση σου, όσο βελτιώνεται το μάτι σου, κι όσο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις σου, φτάνεις σε μια ζώνη που οι ψηφιακές και οι αναλογικές είναι ίσα ίσα όχι λόγω ποιότητας, αλλά λόγω ευκολίας. Πχ αν είσαι φωτογράφος συναυλιών ή σπορ, μια καλή Νikon dSLR με γρήγορο φακό και μερικές κάρτες CF είναι πολύ ανταγωνιστική λύση, αλλά η διαφορά συμβατικής-ψηφιακής δεν είναι τόσο χαώδης όσο στην τουριστική φωτογραφία. Αν είσαι φωτογράφος μόδας και θέλεις η δουλειά σου να εμφανιστεί σαλόνι σε περιοδικό, τραβάς σε μεσαίο φορμά. Εδώ απλά δεν υπάρχει συμβιβασμός. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια full-frame dSLR (δεν υπάρχουν πολλές, όλες είναι της Canon, και όλες πολύ ακριβότερες από ένα καλό Mamiya 6x7 kit), αλλά λόγω κόστους, λίγοι το κάνουν. Πολλοί φωτογράφοι μόδας τραβάνε σε μεγάλο φορμά, κι εκεί απλά δε μπορεί να υπάρξει σύγκριση. Επίσης, σε μια ψηφιακή μηχανή, έχεις πάντα ΕΝΑ τύπο φιλμ. Καταλαβαίνω ότι ως φωτογράφος τουριστικής φύσης δεν έχεις ασχοληθεί πολύ με τη διαφορά χαρακτήρα που σου δίνει η αλλαγή φιλμ, αλλά η έλλειψη επιλογής με κάνει και νιώθω στενόχωρα όταν τραβάω στην ψηφιακή. Έχουμε ειδικευμένα φιλμ όπως υπέρυθρα, υπέρυθρα ψευδοχρώματος, θετικά (εκπληκτικά χρώματα, τεράστια ανάλυση), γρήγορα (χοντρός κόκκος), αργά (καλή τονικότητα, λεπτός κόκκος), ασπρόμαυρα με διαφορετικές ευαισθησίες, κλπ κλπ. Πολλά από τα αποτελέσματα της επιλογής φιλμ μπορούν να προσομοιωθούν απλοϊκά με post-processing σε ψηφιακό επίπεδο, αλλά ποτέ δεν είναι το ίδιο. Εφαρμογές: αστροφωτογραφία, μικρο- και μακροφωτογραφία, εξαιρετικά μεγάλοι χρόνοι έκθεσης (ώρες), ανάγκες ψηλής ανάλυσης, και μάτια που θέλουν συγκεκριμένο χαρακτήρα και πλήρη δημιουργικό έλεγχο της φωτογράφισης δε διαλέγουν ψηφιακές μηχανές. Και δεν είναι μόνο για ασπρόμαυρο, όπως ισχυρίζεσαι. Την ποιότητα χρώματος ενός Fuji Provia 120 δε μπορείς ποτέ να την αποκτήσεις με ψηφιακή μηχανή (τα θετικά φιλμ έχουν κατά πολύ πλατύτερη απόκριση χρώματος από τους αισθητήρες των ψηφιακών, τις οθόνες και τους εκτυπωτές των Η/Υ). Οι καλές ψηφιακές μηχανές με καλό, μεγάλο αισθητήρα (όχι σε ανάλυση, αυτή είναι δευτερεύον χαρακτηριστικό, σε αντίθεση με το τι σου λένε οι πωλητές, αλλά σε διαστάσεις), παρέχουν άλλο είδος χαρακτήρα στη φωτογραφία. Καλή τονικότητα σε χαμηλές αναλύσεις, και τη δυνατότητα να προσομοιώσουν πουσάρισμα σε φιλμ με σχετικά μικρές διαφορές ποιότητας/κόκκου/θορύβου. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο χαρακτηριστικό, και ο λόγος που τα τελευταία χρόνια κυκλοφορώ περισσότερο με την ψηφιακή παρά τη συμβατική (ο άλλος λόγος είναι ο όγκος του kit, η συμβατική είναι σ'ένα βαλιτσάκι με 4 φακούς, φίλτρα, φιλμ και πιο πολύ εξοπλισμό απ'ότι νομίζεις). Ένα σωστό σύστημα φωτογράφισης (πχ Mamiya RB67 Pro) σου παρέχει και φιλμ (διαφορετικών τύπων) και ψηφιακές πλάτες. Αυτή είναι ενδιαφέρουσα λύση, αλλά επιδεικνύει ότι τα δύο είδη φωτογραφίας δεν αντικαθιστούν το ένα το άλλο, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται.
__________________
www.bedroomlan.org |
#11
|
|
||||
Δεν έχω βγάλει μόνο αυτόματες φωτογραφίες, το έχω και εγώ παιδέψει, όχι βέβαια στο βαθμό που το έχεις κάνει εσύ.
Έχω βγάλει εκατοντάδες φωτογραφίες με ρύθμιση διαφραγματος, ταχύτητος iso κλπ, και με πολλές μηχανές ψηφιακές και με αναλογικές. Νυχτερινές φωτογραφίες ουρανού, ή τοπίου. Δεν είμαστε χθεσινοί στην φωτογραφία. Στα νειάτα μας δημιουργούσαμε φωτογραφικές μηχανές με σπιρτόκουτα και εμφανίζαμε μόνοι μας τα αρνητικά. Έχω και εγώ δοκιμάσει διάφορα είδη μαυρόασπρου φιλμ. Δεν μου έχει λείψει η εποχή της αναλογικής. Κάνω πολλά κόλπα με την ψηφιακή και θα κάνω ακόμα πιο πολλά με την νέα slr που ελπίζω να αποκτήσω. O καθένας μας μπορεί να χρησιμοποιεί αυτό που του αρέσει και ελπίζω και εσείς να βγάλτε τέτοια φωτογραφία :-) (Πλάκα κάνω ε; :-)
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|