Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Ελληνική Γλώσσα και Γλωσσολογία
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 19-05-07, 13:05
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Φτωχό το γλωσσικό απόθεμα των μαθητών

Η παπαγαλία στο σχολείο καλά κραττεί. Τα ελληνόπουλα δεν μπορούν να λύσουν μία άσκηση που παρόμοια δεν έχουν διδαχθεί, και -στην καλύτερη των περιπτώσεων- χρησιμοποιούν το πολύ 900 λέξεις και αυτές μονοσήμαντα, στερούμενα της χαράς να κατανοήσουν και να γευτούν τον πλούτο και τη γοητεία της ελληνικής γλώσσας.

Δεν μπορούν, για παράδειγμα, να δώσουν στην απλή λέξη "λόγος" τη διττή της σημασία ως "ομιλία" και ως "αιτία". Η μονοκρατορία της αποστήθισης που προκαλεί κατά συνέπεια η παθογένεια του εκπαιδευτικού συστήματος αναδεικνύονται με τον πιο δραματικό τρόπο από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 4.127 μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από το Παιδαγωγικό Τμήμα Αθηνών του Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την εποπτεία της καθηγήτριας του τμήματος κ. Μαρίας Τζάνη.

Τα αποτελέσματα είναι θλιβερά. Στα τεστ γλώσσας και μαθηματικής σκέψης, στα οποία υπεβλήθησαν οι μαθητές όλοι οι μέσοι όροι -πλην μόνο μίας περίπτωσης- είναι κάτω από τη βάση. Μόνο τα κορίτσια της έκτης δημοτικού κατάφεραν να συγκεντρώσουν μέσο όρο λίγο μεγαλύτερο από το 10 (συγκεκριμένα 11,08).

Η τραγική ένδεια των σημερινών παιδιών στην ελληνική γλώσσα καταδεικνύεται με τα πιο μελανά χρώματα στη βαθμολογία των μαθητών της τρίτης λυκείου· των παιδιών, δηλαδή, που βρίσκονται ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στα τεστ γλωσσικής ικανότητας τα αγόρια συγκέντρωσαν μέσο όρο 5.72 και τα κορίτσια 7.35, ενώ οι αντίστοιχοι μέσοι όροι των μαθητών τρίτης γυμνασίου είναι 9.23 για τα αγόρια και 9.66 για τα κορίτσια. Χειρότερα είναι τα αποτελέσματα στα τεστ που καταγράφουν τη δυνατότητα των παιδιών να εμβαθύνουν στα μαθηματικά.

Ολοι οι μέσοι όροι είναι πολύ κάτω από τη βάση των 75 μονάδων με άριστα το 150.
'Οπως, μάλιστα, ανέφερε στην «Κ» η κ. Μαρία Τζάνη η εικόνα χειροτερεύει χρόνο με το χρόνο σε σύγκριση και με τα αποτελέσματα ανάλογης έρευνας που είχε πραγματοποιηθεί στις αρχές της δεκαετίας του '90. «Το εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί σε απαιδευσιά. Κύριος λόγος των αποτελεσμάτων αυτών είναι η ακολουθούμενη διδακτική μεθοδολογία μέσα στην τάξη και είναι γεγονός ότι ο εκπαιδευτικός φέρει το κύριο βάρος της ευθύνης. Το γλωσσικό απόθεμα των παιδιών είναι ιδιαίτερα μικρό με τραγικά αποτελέσματα για την πρόοδο της κοινωνίας. Η γλωσσική συρρίκνωση σημαίνει ψυχοδιανοητική συρρίκνωση», επισήμανε η κ. Τζάνη.

Επιτακτικά τίθεται το θέμα της αλλαγής των παιδαγωγικών μεθόδων που εφαρμόζονται στην τάξη. «Η πρόσληψη της γνώσης οφείλει να είναι πιο εύπεπτη και η μάθηση θα πρέπει να γίνει βιωματική. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αποκτούν την ικανότητα να εμβαθύνουν, χρησιμοποιώντας κριτικά αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο», πρόσθεσε η κ. Τζάνη, τονίζοντας ότι τα αποτελέσματα της έρευνας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τους φορείς που έχουν επωμισθεί τη χάραξη της εκπαιδευτικής στρατηγικής και εκείνους που έχουν αναλάβει την υλοποίησή της...

Από την εφημερίδα "Καθημερινή"
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 19-05-07, 14:07
Το avatar του χρήστη fifi
fifi Ο χρήστης fifi δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 06-01-24 17:01
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Πιστευω οτι ο ορισμος του Διαφωτισμου (απο το βιβλιο 'Ιστορια δεσμης απο τις πηγες' ειναι κατι που δε θα ξεχασω ποτεεεεε....Εφιαλτης...
__________________
...When there's nothing left to burn, you have to set yourself on fire....
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 19-05-07, 15:23
Το avatar του χρήστη teo64x
teo64x Ο χρήστης teo64x δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 27-05-08 15:49
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Νομίζω πως οι μαθητές έχουν πολύ φτωχό λεξιλόγιο... Αφού, να φανταστείτε, δε μπορύν ούτε να... αυτό... πώς το λένε... Ξέρετε...

(skister inside)

Για να μιλήσουμε σοβαρά, όμως, ακόμα και τα φιλολογικά μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο, ελάχιστα προσφέρουν (σε τί θα βοηθήσει τους μαθητές η συνεχής εκμάθηση τυποποιημένων "εκφράσεων-κλειδιών" που "πρέπει" να χρησιμοποιήσουν στο σχολείο; ) μπροστά σε αυτά που προσφέρει η ανάγνωση ενός εξωσχολικού βιβλίου. Δε μένει χρόνος για το τελευταίο, όμως, λόγω της πίεσης και της έλλειψης χρόνου - για την οποία ευθύνεται το σχολείο. Φυσικά ρόλο παίζει και η διάθεση των μαθητών, αφ' ενός να διαβάσουν ένα εξωσχολικό βιβλίο, αφ' ετέρου να προσπαθήσουν να αποκομίσουν κάτι από αυτά τα ελάχιστα που προσφέρει το σχολείο. Η διάθεση αυτή, είτε λόγω έλλειψης χρόνου, κούρασης, οικογενειακών ερεθισμάτων, απλά δεν υπάρχει στις περισσότερες περιπτώσεις.

Αυτά τα λέω όντας στο τέλος του σχολείου και έχοντας μια πολύ "φρέσκια" εμπειρία για το τί στ' αλήθεια προσφέρει, πέρα από την εισαγωγή σε σχολές.
__________________
http://www.musicwave.gr/tc64/Scent of the sea, before the waking of the world...
Brings me to thee, into the blue memory...
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 19-05-07, 17:37
Το avatar του χρήστη Endelva
Endelva Ο χρήστης Endelva δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 09-05-10 17:03
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Δεν μπορούν, για παράδειγμα, να δώσουν στην απλή λέξη "λόγος" τη διττή της σημασία ως "ομιλία" και ως "αιτία".
Να ήταν και μόνον διττή... Είναι και "διαίρεση"/"κλάσμα", και "νους", στην ουσία. Κι έτσι το "Εν αρχή ην ο Λόγος..." παίρνει τις υπέροχες διαστάσεις του...

Πάντως, ναι, υπάρχει πρόβλημα. Το μόνο καλό που έκανε σε μένα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ήταν πως με ενόχλησε τόσο πολύ που αντέδρασα σε αυτό, το απέρριψα - και ασχολήθηκα με τη μόρφωσή μου μόνη μου, τελικά. Είναι το κύριο πρόβλημα κάθε χώρας, κάθε κοινωνίας, το εκπαιδευτικό. Είναι η αρχή.
__________________
[Sola fide.]
Her hair spread out in fiery points glowed into words, then would be savagely still. – T. S. Eliot, The Waste Land.
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 19-05-07, 21:31
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Ε ενταξ΄τωρα. Δηλαδή τι; Σε λίγο θα μας τα 'χουν κι αλλιώς; Κουλ ρε μάγκες κουλ. Άμα είν' έτσ' εντάξ'... Άντε με τους μπινέδες... Άντε γεια...
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 20-05-07, 13:19
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 11:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Die Sprache ist mein ZuHause

Η γλώσσα είναι το σπίτικό μου, έλεγε ο γερμανός φιλόσοφος Heidegger. Η χαρα απο τη σωστή εκμάθηση και χρηση της γλώσσας μπορεί να συγκριθεί με ερωτική πράξη.

Ερωτευθείτε λοιπόν......τον Ομηρο, τον Ελύτη καικαθε ένα που έγραψε στην γλώσσα την ομιλουμένη στις αμμουδιές του Ομήρου.

Πιστέψτε με , δεν είναι θέμα μόνο γνώσης. Ειναι η μόνη δυνατότητα έκφρασης της ψυχής του ανθρώπου. Κι αυτό το χρειάζονται όλοι. Πόσοι πόλεμοι δεν έγιναν και τι δυστυχία δεν υπήρξε στο κόσμο επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούσαν να εκφρασουν τα αισθήματα τους και να εκφρασθουν.

Θα διαφωνήσω λίγο με την μικρή μας εγγλέζα. Πόσο καλά μπορεί να εκφράσει στην φτωχή αγγλική την πλούσια ψυχική της περιουσία;
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 20-05-07, 13:25
Το avatar του χρήστη teo64x
teo64x Ο χρήστης teo64x δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 27-05-08 15:49
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Διαφωνώ στο ότι η γλώσσα είναι ο μόνος τρόπος έκφρασης της ανθρώπινης ψυχής. Υπάρχει η ζωγραφική, υπάρχει η μουσική. Κάθε τέχνη (είτε εξαρτάται από τη γλώσσα είτε όχι) αποτελεί τρόπο έκφρασης της ψυχής.

Όσο για την αγγλική γλώσσα, δε νομίζω πως είναι και τόσο φτωχή. Αναφέρομαι βέβαια στα σωστά αγγλικά και τη σωστή τους χρήση. Τα αγγλικά της Βρετανίας, για παράδειγμα, φαίνονται μια σωστή και απόλυτα λογική γλώσσα, ενώ τα αγγλικά των ΗΠΑ φαίνονται σαν γλώσσα που απλά μοιάζει με τα βρετανικά αγγλικά αλλά φτιάχτηκε από νοητικά κατώτερα άτομα (χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τους Αμερικανούς).
__________________
http://www.musicwave.gr/tc64/Scent of the sea, before the waking of the world...
Brings me to thee, into the blue memory...
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 20-05-07, 13:51
Το avatar του χρήστη tertios
tertios Ο χρήστης tertios δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-01-17 11:47
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Θόδωρε δεν ειναι ετσι. Καθε γλώσσα εχει την ομορφια της, η ελληνικη εχει αλλοπλουτο και αυτο δεν το λεω εθνικιστικα. Οσο για τις άλλες μορφεδς εκφρασης...εν Αρχη ην ο Λογος. Ακομα και το πιο ομορφο εργο τεχνης εχει αναγκη περιγραφης με σημαντικές έννοιες (η εννοια εκ του σημαινω, οχι ως επίθετο που σημαίνει σπουδαίος)
__________________
Omnes ad Forum ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ!!!!
Απάντηση με παράθεση
  #9  
Παλιά 20-05-07, 14:00
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από teo64x Εμφάνιση μηνυμάτων
Διαφωνώ στο ότι η γλώσσα είναι ο μόνος τρόπος έκφρασης
Πρώτα ο λόγος Θοδωρή και μετά όλα τα άλλα.

Όσο καλός να είναι ένας ζωγράφος ή ένας μουσικός, δεν μπορεί να μεταφέρει τα κλασικά κείμενα ή τα λογοτεχνικά αριστουργήματα.

Ο λόγος είναι ο πρώτος και ο μεγαλύτερος τρόπος έκφρασης.

Δεν θα μπορούσα να συγκρίνω ποτέ τον λόγο του Ιησού, του Πλάτωνα του Ομήρου του Αισχύλου, με το καλύτερο αριστούργημα του Μιχαήλ Αγγέλου, του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου ή του Μπετόβεν.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #10  
Παλιά 20-05-07, 14:48
Το avatar του χρήστη Endelva
Endelva Ο χρήστης Endelva δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 09-05-10 17:03
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Θα διαφωνήσω σε αρκετά πράγματα, αν και ερωμένη του λόγου και δη της ελληνικής γλώσσας.

Τα αγγλικά δεν είναι φτωχή γλώσσα. Τη γνωρίζει φτωχά η πλειοψηφία των κατοίκων της Αγγλίας, και θεόφτωχα η πλειοψηφία των κατοίκων της Αμερικής. Δεν θα κάτσω να αναλύσω γιατί είναι χειρότερα τα πράγματα στην Αμερική, η ιστορία και η κοινωνιολογία έχουν τις απαντήσεις.

Επίσης, υπάρχουν και άνθρωποι καθαρά οπτικοί, αρκετοί δυσλεκτικοί, π.χ. [με πολύ-πολύ "δυνατούς επεξεργαστές" στο κεφάλι τους, παρεμπιπτόντως] που νοιώθουν την εικόνα πολύ πιο κοντά στα μηνύματα που θέλουν να επικοινωνήσουν, πολύ πιο κοντά στο μέσα τους και στα όσα θέλουν να εκφράσουν από ότι τις λέξεις. Το οπτικό δεν είναι μικρότερης αξίας από το γλωσσικό. Ουσιαστικά είναι μία γλώσσα, μιας και η γλώσσα ορίζεται* ως ένα σύνολο συμβόλων/σημείων που μπορούν να κωδικοποιήσουν ένα απεριόριστο σύνολο εννοιών/πληροφοριών. Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορούν να εκφραστούν με απόλυτη ακρίβεια με λέξεις, και μπορούν με εικόνα, και αντίστροφα. Εξ άλλου, ο γραπτός λόγος είναι σύνολο εικόνων αγκαλιά με τις έννοιές τους... Όσο για τη μουσική, αυτή κι αν είναι γλώσσα... Αυτή κι αν μπορεί να μεταφέρει πληροφορία ασύλληπτου βάθους ακαριαία σε όποιον είναι εξοικειωμένος μαζί της...

*ο ορισμός εδώ είναι γραμμένος με δικά μου λόγια, και απορρέει από διάφορους γλωσσολογικούς/σημειωτικούς ορισμούς που έχω διαβάσει κατά καιρούς.

[Ένας σχετικά πλήρης και σαφώς οριοθετημένος ορισμός είναι αυτός της Bussman, η οποία ερμηνεύει την έννοια της γλώσσας ως ένα φωνητικό-ακουστικό σύστημα συμβατικών σημείων για την διατύπωση και συναλλαγή απόψεων, γνώσεων και πληροφοριών, καθώς και την μετάδοσή τους από γενιά σε γενιά, το οποίο βασίζεται σε νοητικές διαδικασίες και καθορίζεται από το εκάστοτε κοινωνικό σύστημα.

Ο Saussure, όρισε τη γλώσα ως σύστημα σημείων που εκφράζουν ιδέες.

Ο Sopix όρισε τη γλώσσα ως καθαρά ανθρώπινη και μη ενστικτώδη μέθοδο για την μετάδοση ιδεών και μηνυμάτων μέσω ενός συστήματος που το παράγουμε εκούσια.]
__________________
[Sola fide.]
Her hair spread out in fiery points glowed into words, then would be savagely still. – T. S. Eliot, The Waste Land.
Απάντηση με παράθεση
  #11  
Παλιά 20-05-07, 15:24
Το avatar του χρήστη Gildor
Gildor Ο χρήστης Gildor δεν είναι συνδεδεμένος
High Elf
 

Τελευταία φορά Online: 08-05-17 14:17
Φύλο: Δεν έχω αποφασίσει ακόμα
Η διαθεσή μου τώρα:
Μιας και αρχισαμε τη φιλοσοφικη συζητηση: Προσωπικα παντως πασχω στα ιδια σημεια, με οποιο τροπο κι αν εκφραστω, πχ σαφηνεια, λεπτομερεια, βιασυνη, επιπολαιοτητα (σε λεξεις, σχεδιο κλπ)

Δε νομιζω δηλαδη οτι το εναμπορει να συμπληρωσει το αλλο αν καποιο απο τα δυο λειπει, εφοσον ερχονται απο το ιδιο νου
__________________
Υπάρχουν σε όλα δύο απόψεις...
Αυτή που λέω εγώ, και η σωστή!

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Gildor : 20-05-07 στις 15:42
Απάντηση με παράθεση
  #12  
Παλιά 20-05-07, 16:02
Το avatar του χρήστη teo64x
teo64x Ο χρήστης teo64x δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 27-05-08 15:49
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Εγώ νομίζω πάλι πως δεν υπάρχει πρώτο και δεύτερο μέσο έκφρασης. Είναι απλά διαφορετικά. Ναι, δε μπορείς να εκφράσεις με τη μουσική ό,τι και με τις λέξεις. Αλλά ούτε και με λέξεις μπορείς να εκφράσεις ό,τι με τη μουσική. Το ίδιο ισχύει και με τη ζωγραφική και με πολλά άλλα πράγματα. Γι' αυτό δε μου ακούγεται πολύ σταθερό να θεωρήσουμε ένα (οποιοδήποτε) μέσο έκφρασης ανώτερο από άλλα.

Θα συμφωνήσω με την Endelva στο ότι και αυτά τα μέσα μπορούν να αποτελέσουν γλώσσες, αναλόγως του ορισμοόυ που θα χρησιμοποιήσουμε για τη γλώσσα. Απλά αυτές οι γλώσσες, που τις μιλούν όλοι οι λαοί, μας προσφέρουν τη δυνατότητα να εκφράσουμε νοήματα όπως καμία άλλη γλώσσα δε μπορεί.
__________________
http://www.musicwave.gr/tc64/Scent of the sea, before the waking of the world...
Brings me to thee, into the blue memory...
Απάντηση με παράθεση
  #13  
Παλιά 20-05-07, 23:07
Το avatar του χρήστη purple anemone
purple anemone Ο χρήστης purple anemone δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Μια παρατηρησούλα στα γρήγορα, γιατί μόλις γύρισα από απουσία... θα επανέλθω σε σημείωση που είχα κάνει σε άλλο θέμα.
Πώς περιμένουμε να είναι πλούσιο το γλωσσικό απόθεμα των μαθητών, όταν από το μάθημα της γλώσσας αφαιρούμε τα εκπληκτικά κείμενα των δυνατών της ελληνικής λογοτεχνίας και τα αντικαθιστούμε από συνταγές της Ρένας της Φτελιάς; Κι εγώ η ταπεινή κι εκ του ασχέτου αναγνώστρια, που φύλαγα μέχρι τώρα τις συνταγές για την κουζίνα, προς τέρψιν των οικογενειακών στομαχικών αναγκών, θα μοστράρω τη συλλογή από βιβλία μαγειρικής - με πρώτο τον κύριο Τσελεμεντέ - και θα αποσύρω από τη βιβλιοθήκη μου το Σολωμό, το Σαμαράκη, τον Καραγάτση, μέχρι το Ντοστογιέφσκι και τον Ουγκώ (μήπως είναι καλοί για να τυλίγουν ψάρια; - ερωτώ!)
__________________
Δε χάνεται η ελπίδα τελευταία... Τελευταία χάνεται η ψυχή όταν χάσει την ελπίδα της...
Απάντηση με παράθεση
  #14  
Παλιά 21-05-07, 08:36
Το avatar του χρήστη Kiwi
Kiwi Ο χρήστης Kiwi δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 12-05-08 10:53
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Να με συμπαθάτε αλλά αν θυμάμαι καλά ακόμα και στο Δημοτικό είχαμε Ανθολόγιο το οποίο είχε αριστουργήματα (αντικειμενικά) της Ελληνικής Λογοτεχνίας. Θυμάμαι ότι ήταν από τα πιο βαρετά μαθήματα τόσο για μένα όσο και για τα υπόλοιπα παιδιά. Άρα ο συλλογισμός ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν πλούσια ελληνικά επειδή αυτά λείπουν από τα σχολικά βιβλία, δεν στέκει.

Η γλώσσα είναι δυναμικό στοιχείο. Εξελίσσεται, μεταλλασεται, δανείζεται συνεχώς στοιχεία από άλλες γλώσσες, πολιτισμούς και συνεχώς προσαρμόζεται στις επικοινωνιακές ανάγκες της κάθε κοινωνίας. Αυτό δε σημαίνει κάτι κακό. Ίσα ίσα που πιθανόν να σημαίνει ότι πλέον οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν καλύτερα, ταχύτερα και πιο αποδοτικά.

Ερωτώ κι εγώ με τη σειρά μου. Πόσοι από εσάς που προλάβατε την Δοτική για παράδειγμα, σας έλειψε όταν καταργήθηκε; Μειώθηκε ο πλούτος της ελληνικής γλώσσας;
__________________
"Δύο πράγματα είναι άπειρα: το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία, αν και για το πρώτο έχω κάποιες αμφιβολίες" - Albert Einstein
Απάντηση με παράθεση
  #15  
Παλιά 21-05-07, 09:24
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Kiwi Εμφάνιση μηνυμάτων
Πόσοι από εσάς που προλάβατε την Δοτική για παράδειγμα, σας έλειψε όταν καταργήθηκε;
Δεν ξέρω αν μειώθηκε ο πλούτος της Ελληνικής γλώσσας, αλλά όταν ξεκίνησαν να μιλάνε στην κάργα δημοτική, ένοιωσα ότι αυτή την γλώσσα δεν την ξέρω.

Τι σημαίνει δημοτική και καθαρεύουσα; Εμένα δεν μου λένε τίποτα αυτές οι έννοιες. Εγώ θα ήθελα να μιλάμε και να συνεχίζαμε να το κάνουμε, να μιλάμε την καθομιλουμένη.

Εκτός από της γνωστής πολιτικής προέλευσης, παράταξη, που μας είχε τρελάνει με την πλέρια εγκάθετη δημοτική, υπήρχε το 1975 έλληνας που έλεγε της κυβέρνησης αντί της κυβερνήσεως; της άνοιξης αντί της ανοίξεως; του Μάρτη αντί του Μαρτίου; της πρόθεσης αντί της προθέσεως;

Αν υπήρχε ένας θα ήταν της συγκεκριμένης παράταξης.
Η μόδα ήρθε με τον Ανδρέα που ενώ πριν το 67 μίλαγε θαυμάσια καθομιλούμενα Ελληνικά, επέβαλε την κάργα βεβιασμένη δημοτική για λόγους εντυπωσιασμού και λαϊκισμού.

Αυτό που ακούμε σήμερα είναι μια γλώσσα, βιασμένη φύση και παραφύση. Από την μία η επιβολή χωρίς όρους και κανόνες από τον Ράλλη της δημοτικής γλώσσας και από την άλλη οι μαϊμούδες που αντέγραψαν τον Ανδρέα και η γλώσσα μας έπαθε το μεγαλύτερο σοκ στην ιστορία της.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:09.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.