Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ελεύθερος Χρόνος και Ψυχαγωγία > Μοντελισμός και μαστορέματα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 08-10-10, 11:03
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Το Πέραμα «Φανερωμένη»

«Το Πέραμα»

Ο τύπος πέραμα ανάγεται, σύμφωνα με τους ιστορικούς και τους αρχαιολόγους, στους πρώτους βυζαντινούς χρόνους και είναι ειδικά σχεδιασμένος για τα μικρά και συχνά κύματα του Αιγαίου (Εφημερίδα Το ΒΗΜΑ)..

Το πέραμα αποτελεί τη πιο ιδιότυπη κατηγορία σκαφών της ελληνικής παραδοσιακής ναυπηγικής. Η γάστρα του παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες του με το τσερνίκι, πλην όμως το Πέραμα ήταν μεγαλύτερο. Μαρτυρίες παλαιών καραβομαραγκών που αναφέρουν συγγένεια του Περάματος με τα τρεχαντήρια.

Περάματα κατασκευάζονταν άλλοτε στενότερα και άλλοτε φαρδύτερα ανάλογα με το σκοπό της χρήσης τους. Τα στενότερα κατασκευαζόντουσαν ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ταχύτητα κατά τη πλεύση και τα φαρδύτερα για να δημιουργείται μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος ικανός για μεταφορές μεγάλου όγκου εμπορευμάτων. Εμπορικά ή για μεταφορά μεγάλων φορτίων ήταν η κύρια χρήση των περαμάτων.

Σήμερα η παραγωγή τέτοιων σκαφών έχει σταματήσει, παρ' όλα αυτά Περάματα συνεχίζουν να αρμενίζουν στις ελληνικές θάλασσες κυρίως ως σκάφη αναψυχής. Ένα κύριο τεχνικό χαρακτηριστικό των Περαμάτων ήταν ένας μικρός καθρέπτης τοποθετημένος κάθετα στο επάνω μέρος της πλώρης, όπου εκεί κατέληγαν τα δύο άκρα της κουπαστής.

Η πρώτη ναυπήγηση περαμάτων στον Ελλαδικό χώρο ξεκίνησε στα ναυπηγεία της Σύρου, όπου με το πέραμα των χρόνων η κατασκευή περαμάτων διαδόθηκε και εξαπλώθηκε σε όλη την ελληνική επικράτεια. Η Σύρος όμως θεωρείται ακόμη η πρώτη και παραμένει ιστορικά η κατεξοχήν εξειδικευμένη στη κατασκευή περαμάτων.

Βιβλιογραφία:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ - Κώστας Α. Δαμιανίδης
Ιστοσελίδες : Naftotopos.gr, trireme.gr

Πέραμα «Φανερωμένη»

Το Πέραμα που παρουσιάζεται, σκαρί στην πραγματικότητα περίπου 13,5 μέτρα, αποτελεί αντίγραφο/ομοίωμα του Περάματος 'Φανερωμένη' που ναυπηγήθηκε στη Σκιάθο το 1945 από το ναυπηγό Μυτιληναίο και αποκαταστάθηκε στο ναυπηγείο του Πάχου Παπαστεφάνου.

Όταν το πρωτοείδα και βλεφάριασα τα σχέδια, είπα πάμε γι' άλλα, δεν είναι για τα δόντια μας

Όμως ο έρωτας έμεινε σαν ένα ανεκπλήρωτο όνειρο, το όμορφο μοναδικό αυτό σκαρί, που πολλές φορές σαν επιβατηγό κυρίως, έκανε πορθμιακές γραμμές, πριν το καυσαέριο και τα αυτοκίνητα, κάνουν την εμφάνιση τους.

Έτσι πριν 3-4 μήνες συγκέντρωνα στοιχεία, με στόχο να το επιχειρήσω κάποια στιγμή και ότι γίνει.

Αυτή η κατασκευή, είχε για μένα πρωτόγνωρες δυσκολίες, πολύ ιδιόμορφες υπερκατασκευές, με εσοχές στα παράθυρα, με συρτές πόρτες εισόδου, με μια μοναδική ιστοφορία, που για λόγους συντομίας, με ένα σχοινί κατάφερναν να κατεβάζουν όχι τα πανιά, αλλά τους ιστούς των πανιών

Η κατασκευή του, ανέβασε μερικές πιθαμές, το μοντελικό μου επίπεδο. Έτσι σήμερα με πολύ χαρά σας παρουσιάζω το Πέραμα Φανερωμένη ξεκινώντας από την κατασκευή και φτάνοντας στο τελικό αποτέλεσμα.

Πέραμα «Φανερωμένη»
Μοντέλο 1:40
Συνολικό Μήκος : 47 εκ
Συνολικό ύψος : 30 εκ
Συνολικό πλάτος : 10 εκ.
Φέρει ιστοφορία : 2 Μπούμες και 2 φλόκους
Δύο υπερκατασκευές και
Φανούς πορείας

Κατασκευαστική πορεία



H πρώτη πρόκληση ήταν να δοκιμάσω αυτή την υπερκατασκευή. Παίζοντας σε πολύ μικρή κλίμακα, ομολογώ τα χρειάστηκα.
Η δεύτερη υπερκατασκευή στην πλώρη, ήταν ακόμα πιο δύσκολη, γιατί έπρεπε να ακολουθήσει το σχήμα του καταστρώματος που στενεύει και να γίνει ελαφρώς οβάλ. Το αποτέλεσμα θα το δείτε στις επόμενες φωτογραφίες.



Δεν θέλετε να σας πω, πως έγινε το γραφείο μου από το τρίψιμο στο γυαλόχαρτο



Μόλις έχει μπει, το σανίδωμα του καταστρώματος. Πάντα μια από τις δυσκολότερες δουλειές στην κατασκευή ενός πλοίου.



Μια δοκιμή πριν μπουν τα τρία στρώματα βερνικιού στην υπερκατασκευή



Και οι δύο υπερκατασκευές εγκατεστημένες. Προσέξτε την οβάλ υπερκατασκευή με τον αεραγωγό... Ότι πιο δύσκολο έκανα ποτέ μου.



Aυτή είναι η κατασκευή του πρυμνιού καταστρώματος. Δουλεμένο στο χέρι, ήταν από το μέρος της «Φανερωμένης», που με έκανε τόσο πολύ να δειλιάζω.



Ο δοκός έρχεται από την καρίνα της γάστρας, να αγκαλιάσει το πλωριό κατάρτι.
Εδώ παίζαμε με χιλιοστά για να μην πω με μicro, ένα λάθος και πετάγαμε την γάστρα...

Στο επόμενο η παρουσίαση του σκαριού, έτοιμη να καταπλεύσει.....
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Xenios : 08-10-10 στις 11:06
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην Xenios για αυτό το μήνυμα:
Naias (08-10-10)
  #2  
Παλιά 08-10-10, 11:03
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας


Με πραγματική χαρά σας παρουσιάζει το Πέραμα «Φανερωμένη»



Φανός πορείας



Η πρύμνη με τις μοναδικές της γραμμές







Θαυμάστε την μοναδική γραμμή του... Ίσως το πιο όμορφο σκαρί στις Ελληνικές θάλασσες.











Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου, στο φίλο μου "δάσκαλο" μοντελιστή από την Ρόδο, που δεν χαρίζει κάστανα, αλλά και που ξέρει να σε εκνευρίζει τόσο, για να το πετύχεις...

Στον φίλο μου J. από το Ληντς, που έχουμε συμφωνήσει ότι είμαστε στο ίδιο μοντελικό επίπεδο και προχωράμε βήμα βήμα.

Στην φίλη μου Κ., που παραπιστεύει στις ικανότητες μου και θα με κάνει να πιστέψω στο τέλος, ότι έχω κάπου φτάσει.

Στο Dr ναυπηγικό Κώστα Δαμιανίδη, του οποίου το βιβλίο Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική, έγινε το μεγαλύτερο βοήθημα μου.

Ευχαριστώ κυρίως όλους εσάς τους φίλους της AcroBase, που με ανέχεστε και αγαπάτε την δουλειά μου.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
The Following 6 Users Say Thank You to Xenios For This Useful Post:
Archmage (08-10-10), CORSAIR (08-10-10), HelenA (08-10-10), konstantin@ (08-10-10), maralin (08-10-10), Naias (08-10-10)
  #3  
Παλιά 08-10-10, 11:20
HelenA Ο χρήστης HelenA δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 19-02-13 13:12
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Στέλιο, δεν γνωρίζω σε τι μοντελικό επίπεδο βρίσκεσαι,
αλλά αυτό που βλέπω είναι έργο τέχνης.
Δεν ξέρω αν κάποιος μπορεί να το φτιάξει καλύτερα.
Εμείς σ' ευχαριστούμε που μοιράζεσαι τις δημιουργίες σου μαζί μας
και η χαρά σου είναι δική μας χαρά .
Εις ανώτερα!!!
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην HelenA για αυτό το μήνυμα:
Xenios (08-10-10)
  #4  
Παλιά 08-10-10, 11:35
Το avatar του χρήστη konstantin@
konstantin@ Ο χρήστης konstantin@ δεν είναι συνδεδεμένος
Mέλος
 

Τελευταία φορά Online: 12-06-14 11:59
Φύλο: Γυναίκα
Δεν μπορώ να εκφράσω με λόγια αυτά που δημιουργείς.Οτι και να πώ είναι λίγο.
Εμείς σε ευχαριστούμε που τα ανεβάζεις(καλά το λέω)??και βλέπουμε την δημιουργικότητα σου.
Να συνεχίζεις να δημιουργείς!!!!
Σε ευχαριστούμε!!!
__________________
Την ουσία δεν την βλέπεις με τα μάτια,
την βλέπεις με την καρδιά.
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην konstantin@ για αυτό το μήνυμα:
Xenios (08-10-10)
  #5  
Παλιά 08-10-10, 16:22
Το avatar του χρήστη maralin
maralin Ο χρήστης maralin δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 05-04-24 23:45
Φύλο: Γυναίκα
Η διαθεσή μου τώρα:
Στελιο...γνωσεις δεν εχω για να κανω σχολια για την τεχνικη σου..
η αισθητικη ομως ειναι απειρου καλλους!!
δε σου κρυβω οτι παντα θαυμαζα και θαυμαζω οσους φτιαχνουν κατασκευες και πιανουν τα χερια τους...
ευχομαι να συνεχισεις σε αυτους τους ρυθμους και πολυ παραπανω..
εμεις ευχαριστουμε για οσα μοιραζεσαι μαζι μας...
__________________
Ειναι η ζωη πολυ μικρη....μη το ξεχνας......
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην maralin για αυτό το μήνυμα:
Xenios (08-10-10)
  #6  
Παλιά 08-10-10, 17:30
Το avatar του χρήστη Naias
Naias Ο χρήστης Naias δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 15-06-21 10:41
Φύλο: Γυναίκα
Άλλη μια ερασιτεχνική ματιά λέει ότι έχεις ξεφύγει (κυριολεκτικά και με την πολύ καλή έννοια!) κατασκευαστικά, "παίζεις" με νέες, καινοτόμες τεχνικές και είσαι αποτελεσματικότατος...!!!!

"Φανερωμένη" = 1000 λέξεις!!! Πολλά πολλά συγχαρητήρια!!!
__________________
«Όποιος έχει το πόδι του έξω από τη φωτιά, μπορεί εύκολα να δώσει συμβουλές σ' αυτούς που καίγονται» Αισχύλος
Απάντηση με παράθεση
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην Naias για αυτό το μήνυμα:
Xenios (08-10-10)
  #7  
Παλιά 08-10-10, 18:28
Το avatar του χρήστη vgiagias
vgiagias Ο χρήστης vgiagias δεν είναι συνδεδεμένος
Οργανωτής Club
 

Τελευταία φορά Online: 27-01-18 13:21
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Θα έχεις αγγίξει την τελειότητα, όταν καταφέρεις να κάνεις και την γυναίκα μου "βαπόρι"
Απάντηση με παράθεση
  #8  
Παλιά 27-10-10, 21:50
Το avatar του χρήστη xaris
xaris Ο χρήστης xaris δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 18-06-22 16:09
Φύλο: Άντρας
Τίποτα για καθελκύσεις και σαμπάνιες δεν ακούω. Νονά νονός για τα σκάφη βρέθηκε?
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 07:30.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.