Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ζητά να μην σχύουν τα ίδια όρια για όλα τα οχήματα ανεξαρτήτως κατηγορίας
Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα ΙΧ προκαλεί αντιδράσεις τόσο στις Βρυξέλλες όσο και στη γερμανική, κυρίως, αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς πολλοί θεωρούν ότι τα μέτρα είναι υπερβολικά.
Η πρόταση της Επιτροπής προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2012 και μετά πρέπει να εκπέμπουν το πολύ 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, έναντι των 160 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο που ισχύει σήμερα. Όπως δήλωσε η εκπρόσωπο του επιτρόπου Περιβάλλοντος, Σταύρου Δήμα, η πρόταση θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα.
Οι Ευρωπαίοι ιθύνοντες φαίνονται διχασμένο: Από τη μία πλευρά, ο επίτροπος Περιβάλλοντος, Σ. Δήμας, καθώς και ο πρόεδρος της Επιτροπής, Ζοζέ Μπαρόζο, έχουν ταχθεί υπέρ μιας δεσμευτικής νομοθεσίας για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αντίθετα, ο επίτροπος Βιομηχανίας, Γκίντερ Φερχόιγκεν, υποστηρίζει πως η νομοθεσία δεν θα πρέπει να είναι δεσμευτική για όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, και ζητά μια πιο «ολοκληρωμένη προσέγγιση», η οποία θα λαμβάνει υπόψη της και άλλες παραμέτρους, όπως π.χ. η χρήση βιοκαυσίμων.
Η πρόταση έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (Porsche, Daimler-Chrysler και BMW), η οποία ζητά από την Επιτροπή να μη θέσει το ίδιο πλαφόν εκπομπών διοξειδίου για όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Επιπλέον, τόσο η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, όσο και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Βόλφκανγκ Τίφενζι, έχουν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους ως προς τις, ενδεχομένως, δεσμευτικές προτάσεις της Επιτροπής.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρά την εθελοντική δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ΕΕ, το διάστημα 1998-1999, να κατασκευάζουν αυτοκίνητα από τα οποία οι εκπομπές CO2 δεν θα ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως το 2008-2009, ο μέσος όρος εκπομπών διοξειδίου από το αυτοκίνητα έφτανε τα 162 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2005.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει πως η εκούσια δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών απέτυχε, καταλήγει η Επιτροπή.
Associated Press