Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|
||||
Αφιέρωμα: Tα 18 πιο περίεργα αεροδρόμια ανα την υφήλιο
Οι μηχανικοί αντιμετωπίζουν αμέτρητες προκλήσεις όταν σχεδιάζουν ένα καινούργιο αεροδρόμιο: Η ιδεώδης τοποθεσία χρειάζεται άπλετο χώρο, ατελείωτο επίπεδο έδαφος, ευνοικούς ανέμους και καλή ορατότητα. Στη πραγματικότητα όμως, τέτοιες τοποθεσίες είναι σπάνια ιδεώδεις και οι μηχανικοί είναι αναγκασμένοι να εκμεταλευτούν ότι τους προσφέρεται, εξασφαλίζοντας το ασφαλέστερο τελικό αποτέλεσμα για τους χειριστές α/φων.
1: Διεθνές Αεροδρόμιο Kansai Οσάκα, Ιαπωνία Ιστορία: Η γη είναι ένα σπάνιο αγαθό στην Ιαπωνία, οπότε οι μηχανικοί επέλεξαν μια τοποθεσία 3 μίλια ανοιχτά του κόλπου της Οσάκα για να κατασκευάσουν αυτή τη τεράστια κατασκευή. Οι εργασίες στο τεχνητό νησί άρχισαν το 1987, και το 1994 τα πρώτα Jumbo προσγειωνόντουσαν στο αεροδρόμιο. Οι επιβάτες μεταφέρονται απο το αεροδρόμιο στο κυρίως νησί Honsou οδικώς, σιδηροδρομικώς ή με ferry υψηλών ταχυτήτων. Γιατι είναι μοναδικό: To Kansai, είναι ένα τεχνητό νησί μήκους 2.5 και πλάτους 1.6 μιλίων - τόσο μεγάλο που είναι ορατό απο το διάστημα. Σεισμοί, επικίνδυνοι κυκλώνες, ο ασταθής πυθμένας της θάλασσας, καθώς και οι προσπάθειες σαμποτάζ απο διαδηλωτές είναι μόνο μερικά απο τα προβλήματα που έπρεπε να λάβουν υπόψιν οι σχεδιαστές. Όσο και εντυπωσιακό να είναι το αεροδρόμιο, οι περιβαλλοντικές αλλάγες του κλίματος και η άνοδος της στάθμης των θαλασσών παρουσιάζουν ένα σημάντικό κίνδυνο στο αεροδρόμιο συμφωνα με τον καθηγητή αεροπορικής τεχνολογίας του πανεπιστημίου Purdue, Stewart Schreckengast. "Όταν χτίστηκε οι μηχανικοί δεν έλαβαν υπόψιν τους την υπερθέρμανση του πλανήτη" λέει. "Σε 50 χρόνια, το αεροδρόμιο μπορεί να είναι κάτω απο την επιφάνεια." 2: Αεροδρόμιο Γιβραλτάρ Γιβραλτάρ Ιστορία: Μεταξύ του Μαρόκου και της Ισπανίας, βρίσκεται η μικρή βρετανική περιοχή του Γιβραλτάρ. Η κατασκευή του αεροδρομίου πραγματοποιήθηκε το Β'Παγκόσμιο Πόλεμο και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται τόσο απο τη Βρετανική Πολεμική Αεροπορία (RAF) όσο και απο επιβατικές πτήσεις σε καθημερινή βάση. Γιατί είναι μοναδικό: Η οδός Winston Churchill, ο δρόμος με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στο νησί, περνάει απευθείας μέσα απο τον διάδρομο προσγείωσης. Η κίνηση των αυτοκινήτων ρυθμίζεται χρησιμοποιώντας μπάρες όπως στις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, που σταματούν τα αυτοκίνητα κάθε φορά που κάποιο αεροσκάφος προσγειώνεται ή απογειώνεται. "Ουσιαστικά, αυτή είναι η μόνη επίπεδη επιφάνεια στο νησί μιας και απο τη μία άκρη του νησιού στην άλλη εκτείνεται ένα βουνό, οπότε αυτό είναι ότι καλύτερο μπορούν να κάνουν." λέει ο Schreckengast. "Το συγκεκριμένο σημείο είναι το καλύτερο μέρος για να προσγειωθείς, οπότε μερικές φορές είναι δρόμος και άλλες διάδρομος." 3. Διεθνής αεροδρόμιο Madeira Maderia, Πορτογαλία Ιστορία: H Μαδέιρα είναι ένα μικρό νησί ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας, που κάνει τη προσγείωση μεγάλων επιβατικών αεροσκαφών ζωτική στην ανάπτυξη της. Ο αρχικός διάδρομος ήταν μόνο 5000 πόδια, θέτωντας ένα τεράστιο ρίσκο ακόμα και στους πιο έμπειρους πιλότους, και περιόριζε τις εισαγωγές και τον τουρισμό. Γιατί είναι μοναδικό: Οι μηχανικοί επέκτειναν τον αρχικό διάδρομο στα 9000 πόδια, χτίζοντας τον πάνω σε μια μεγάλης γέφυρα δοκών που αποτελείται απο 200 κολώνες. Η γέφυρα, η οποία απο μόνη της είναι πάνω απο 3000 πόδια σε μήκος και 590 πόδια σε πλάτος, μπορεί να υποστηρίξει το βάρος 747 και παρόμοιων τζετ. Το 2004, ο διεθνής σύνδεσμος γεφυρών και δομικής μηχανολογίας βράβευσε την συγκεκριμένη επέκταση με το βραβείο εξαιρετικής κατασκευής, σημειώνοντας οτι ο σχεδιασμός και η κατασκευή της έλαβαν υπόψιν περιβαλλόντικούς και αισθητικούς παράγοντες." Περισσότερα
__________________
I do not pretend to know what many ignorant men are sure of. — Clarence Darrow |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
|
|