Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|
||||
Επιχείρηση "Καλλικράτης"
Ριζικές αλλαγές φέρνει στο διοικητικό σύστημα της χώρας το νομοσχέδιο «Καλλικράτης», που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση σήμερα Δευτέρα.
Θεμελιώνεται η δευτεροβάθμια περιφερειακή αυτοδιοίκηση και στη θέση των 76 νομαρχιών δημιουργούνται δεκατρείς αιρετές περιφέρειες. Οι 1.034 δήμοι που υπάρχουν σήμερα μειώνονται σε 370 και τα 6.000 νομικά πρόσωπα και οι δημοτικές επιχειρήσεις περιορίζονται σε 2.000. Το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το αργότερο μέχρι το Μάιο και θα ισχύσει στις εκλογές της 14ης Νοεμβρίου 2010. Ριζοσπαστική δομική αλλαγή χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι βάζει νέα θεμέλια στη λειτουργία και τη δομή της πολιτείας. Σήμερα Δευτέρα, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης θα ενημερώσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια για τις προωθούμενες αλλαγές. www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΣΚΑΙ Όλοι το κείμενο για την δημόσια διαβούλευση, μπορείτε να το βρείτε εδώ. Σχόλιο : Αν για τον "Καποδίστρια", είχαμε έντονες αντιδράσεις, για τον "Καλλικράτη", φοβάμαι ότι θα έχουμε, ακραίες καταστάσεις, που ίσως δημιουργήσουν ακόμα και αυτονομιστικές τάσεις ... Αυτό είναι ένα θέμα, που θα έπρεπε να λυθεί κυρίως με κοινή συναίνεση, αν όχι ίσως και με δημοψήφισμα.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#2
|
|
||||
Σκέψου το: αν ο μέσος Έλληνας έκανε το δικό του, θα είχαμε μηδενική φορολογία, όλοι οι ξένοι θα εκτελούνταν στο Σύνταγμα, και κανένας νόμος δε θα εφαρμοζόταν γιατί εγώ θέλω να καταπατήσω κι ένα οικοπεδάκι και θα καταψηφίσω οποιοδήποτε νόμο μου αλλάζει τη βολή μου. Δυστυχώς οι δύσκολες αποφάσεις με μακροπρόθεσμο θετικό (αλλά μικροπρόθεσμα αρνητικό) αντίκτυπο δεν είναι αρεστές αποφάσεις.
__________________
www.bedroomlan.org |
#3
|
#4
|
|
||||
Θα ήταν βιώσιμο αν οι δημότες και οι υπάλληλοι των δήμων ήταν ώριμοι πολίτες με συνείδηση, όχι παιδάκια νηπιαγωγείου με εξουσία ή ψήφο. Πχ κι εσύ βλέπω ότι αντιτίθεσαι, και σε δημοψήφισμα μάλλον θα καταψήφιζες κάτι τέτοιο. Φαντάσου σε τι ποσοστό θα καταψηφιζόταν τέτοια αλλαγή από τους χωριανούς του Χ χωριού που θα ενωνόταν με το Ψ χωριό, με το οποίο (ως γειτονικό) δε τα πάνε και πολύ καλά. Το σχέδιο απ'όσο βλέπω δεν αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των σχολείων, αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των δήμων, που πρέπει να παραδεχτείς ότι οικονομικά στέκει. Αλλά μάλλον υπερβάλλεις. Δεν έχουμε δα και τόσο μεγάλη χώρα που ένας Δήμος να έχει διάμετρο πάνω από 70 χιλιόμετρα (70 χιλιόμετρα διάμετρος σε κύκλο είναι 15394 τετραγωνικά χιλιόμετρα, 1/8 της έκτασης της Ελλάδας). Και προφανώς βρε Στέλιο θα υπάρχει μεγαλύτερη πυκνότητα δήμων σε πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές. Δεν καταργούνται αστυνομικά τμήματα, συνενώνονται διοικητικά δήμοι. Δεν κλείνουν τα ταχυδρομεία, συνενώνονται διοικητικά δήμοι. Τα πιστοποιητικά που βγαίνουν από το δήμο είναι σχετικά λίγα εν συγκρίσει με αυτά που βγαίνουν από υπουργεία, πολεοδομίες, κλπ. Θα αυξηθεί η απόσταση που θα πρέπει να ταξιδέψεις για να βγάλεις μια άδεια λειτουργίας καταστήματος, ναι. Αλλά, πχ πόσοι κάτοικοι Παλαιοκάστρου (πληθυσμός 36) την ημέρα πρέπει να εκδόσουν άδειες λειτουργίας καταστημάτων, και τα πιστοποιητικά που πρέπει να βγάλουν είναι τόσο συχνά που δε μπορούν να οδηγήσουν τα λίγα χιλιόμετρα μέχρι το Λιδωρίκι (πληθυσμός 881). Γι'αυτά τα 36 άτομα πρέπει το κράτος να συντηρεί υπαλλήλους όλων των υπουργείων, πολεοδομίας, δημοτικούς υπαλλήλους, οδοκαθαριστές, κλπ κλπ; Δεν ξέρω τι λες εσύ, αλλά για μένα δε βγάζει νόημα αυτό. Προφανώς εδώ μιλάμε για συνθήκες βολής, συμφέροντος, και φεουδαρχισμού (πχ ο δήμος Βριλησσίων κοντεύει να επαναστατήσει γιατί μάλλον θα συνενωθεί με το δήμο Χαλανδρίου, με τους οποίους είναι «εχθροί» εδώ και δεκαετίες, και σπαταλάνε δεκάδες χιλιάδες Ευρώ κάθε χρόνο σαμποτάροντας ο ένας τον άλλο στους τρεις μεγάλους, κεντρικούς «συνοριακούς» τους δρόμους. «Δε θα μας πάρετε εμάς τις καρέκλες» είναι η νοοτροπία που κυκλοφορεί στα Βριλήσσια). Και μιλάμε και για φοβία στην αλλαγή, έμφυτη σε όλους τους ανθρώπους, αλλά αντιπαραγωγική όταν πρέπει να μειωθούν τα έξοδα και να μπει η χώρα στον 16ο αιώνα επιτέλους. Αν ήταν έτσι η κατάσταση, αυτό που λες θα ήταν όντως απαράδεκτο. Αλλά όπως έχουν τα πράγματα, κάθε κυβέρνηση πρέπει να είναι ο «κακός» της υπόθεσης αν πρέπει να κάνει ο,τιδήποτε.
__________________
www.bedroomlan.org |
#5
|
|
||||
Σε αντίθεση απ' αυτό που νομίζεις, βλέπω και πολλά θετικά στον "Καλλικράτη". (Άμοιρε Καλλικράτη, από μηχανικός εργολάβος, κατάντησες νομοσχέδιο... ). Κάνεις βασικό λάθος, λέγοντας :
Αυτό το πληρώσαμε ακριβά στις πυρκαγιές, κυρίως της Ηλείας. Άργησαν να φτάσουν τα πυροσβεστικά. Είμαι υπέρ της συνένωσης δήμων, είμαι κατά της ερήμωσης των μικρότερων δήμων και των χωριών, γιατί εκεί οδηγούμεθα. Μην γελάς με τις αποστάσεις που σου έδωσα. Μπορεί ένας δήμος από ένα καταργημένο δήμο, στον χάρτη να είναι στα δέκα χιλιόμετρα, αλλά με το χάλι των οδικών δικτύων, είναι απίστευτα μακριά. Τα χωριά μας ερημώνουν, εσύ ταξιδεύεις και μπορεί να τα έχεις δει. Είναι αδιανόητο και τραγικό να κάνουμε σχεδιασμό στην Αθήνα, για μια συνένωση δήμων, στην υποβαθμισμένη Ήπειρο. Είναι τραγικό, τουλάχιστον να μην ακούσουν οι αρμόδιοι, τις κραυγές αγωνίας της περιφέρειας. Οδηγούμαστε και σε άλλη ερήμωση και σε νέες τάσεις εγκατάλειψης των χωριών μας, που ήδη οι υπερήλικοι, είναι οι τελευταίοι που μένουν.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
#6
|
|
|||
"Αλλά μάλλον υπερβάλλεις. Δεν έχουμε δα και τόσο μεγάλη χώρα που ένας Δήμος να έχει διάμετρο πάνω από 70 χιλιόμετρα (70 χιλιόμετρα διάμετρος σε κύκλο είναι 15394 τετραγωνικά χιλιόμετρα, 1/8 της έκτασης της Ελλάδας)."
Πράγματι τα 70 χμ είναι ίσως υπερβολικός αριθμός. Ωστόσο αποστάσεις της τάξεως των 20-40 χμ ειναι συνήθεις. Το πρόβλημα είναι ότι κατά κανόνα με τον Καποδίστρια έχουν ενωθεί σε ένα δήμο τρία ή τέσσερα χωριά τα οποία απέχουν 25-35 χμ το καθένα από το άλλο και από την έδρα του δήμου. Στην περίπτωση μη τουριστικών χωριών, οι δρόμοι που ενώνουν τα χωριά είναι κακοί και για τα 25 αυτά χμ χρειάζεσαι μισή με μια ώρα. Επιπροσθέτως το ΚΤΕΛ που ενώνει τα χωριά αυτά περνάει μόνο μια φορά την ημέρα (μπορείς να πάς αλλά όχι να γυρίσεις ή το αντίθετο). Το πρόβλημα καθίσταται ακόμα πιο έντονο, αν λάβεις υπόψη σου ότι υπάρχουν υπηρεσίες (πχ αστυνομία) που εξυπηρετούν περισσότερους δήμους. Έτσι στην έδρα του δήμου του υποθετικού χωριού Χ δεν υπάρχει ΑΤ. Το κοντινότερο ΑΤ ειναι στην έδρα του πλαϊνού δήμου. Για να πας στην έδρα του πλαϊνού δήμου και στο ΑΤ πρέπει να κατέβεις ένα βουνό (25χμ) να πάς 20χμ στην εθνική οδό και να ξανανέβεις ένα βουνό (ακόμα 20χμ). Ένα από τα βασικότερα προβλήματα της συνενωσης είναι η παραμέληση των αναγκών των μικρών δημοτικών διαμερισμάτων. Δηλαδή οι δήμοι αξιοποιούν τα κονδύλια για έργα στα μεγάλα δημοτικά διαμερίσματα που αποφέρουν πολλές ψήφους και αγνοούν εντελώς τα μικρά δημοτικά διαμερίσματα τα οποία ουσιαστικά παύουν να έχουν φωνή και να εκπροσωπούνται. |
#7
|
|
||||
Απλά όπως λες, σε μη τουριστικές περιοχές, οι δρόμοι τον χειμώνα είναι απροσπέλαστοι, το ένα μέρος είναι αποκομμένο. Χωριό της Ηπείρου, απέχει από την έδρα του δήμου, 1 ωρα με λεωφορείο που περνάει μία φορά την ημέρα. Αυτές δεν είναι λεπτομέρειες, είναι στο σύνολο. Η Ελλάδα δεν είναι Βέλγιο, που είναι επίπεδο και χαράζουν δρόμους σε ευθείες γραμμές. Μπορεί χωριό να απέχει με τα πόδια ή με ζώο, την μισή απόσταση που απέχει με αυτοκίνητο.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|