![]() |
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
![]() |
|
Εργαλεία Θεμάτων |
Αξιολόγηση: ![]() |
Τρόποι εμφάνισης |
![]() |
#1
|
![]() |
![]() |
#2
|
![]() |
|
||||
AcroBase BBS
ΑΠΟ: Asterion ΘΕΜΑ: Ayrton Senna Ποιος ΣΚΟΤΩΣΕ τον Σένα; Επειδή ο θάνατος ενός διάσημου "πουλάει" σαν ζεστό κουλούρι και άπαντες οι ανόητοι-ημιμαθείς μεταβάλλονται αυτομάτως σε ειδήμονες ή ακόμα χειρότερα σε δημοσιογράφους (δεν αναφέρομαι σ'εσένα φυσικά αλλά στους "δημοσιογράφους" του Κλικ), καλό είναι πιστεύω να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα και να τα δούμε ως έχουν. Κανένα οδηγικό σφάλμα δεν έκανε ο Σέννα πριν το ατύχημα. Η καμπή Ταμπουρέλο στη μοιραία πίστα είναι "flat-out" (πατημένη τέρμα) που σημαίνει ότι υπάρχει μία και μόνο μία ιδανική γραμμή για τα μονοθέσια προκειμένου να τη διαγράψουν. Ο Σέννα την μοιραία εκείνη στιγμή δεν πιεζόταν από κανένα άλλο αντίπαλο, ήταν μόνος μπροστά και συνεπώς είχε κάθε άνεση να επιλέξει την ιδανική τροχιά, όπως άλλωστε είχε κάνει και στους προηγούμενους γύρους. Όσοι παρακολουθούν το αγώνισμα γνωρίζουν πολύ καλά πως ένας "οποιοσδήποτε" πιλότος της F1 πολύ απλά δεν κάνει ποτέ λάθος σε μια τέτοια καμπή, πόσο μάλλον ο καλύτερος... Αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Το θέμα είναι ότι ο Σέννα απλά ΔΕΝ έστριψε στην καμπή. Κι ο πλέον άσχετος αν δει το βίντεο θα καταλάβει πως οι τροχοί του μονοθέσιου ΔΕΝ έστριψαν ποτέ και το αυτοκίνητο έφυγε ευθεία στον "προστατευτικό" τοίχο. Τί έγινε λοιπόν; Το μονοθέσιο της Williams FW16 δεν στάθηκε ικανό να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις τόσο δύσκολων ασκήσεων. Βρισκόταν συνεχώς πάνω από το όριό του και πολύ κάτω από το όριο του πιλότου του. Ηταν προφανές πως λόγω της σκληρής πίσω ανάρτησης η Williams κάθε φορά που πέρναγε από το συγκεκριμένο σημείο βρισκόταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας ακουμπώντας επικίνδυνα στο έδαφος αφήνοντας πίσω της μια τεράστια ουρά από σπίθες. Οταν η απόσταση του μονοθέσιου από το έδαφος μηδενίζεται ΠΑΥΕΙ να εξασκείται πάνω του η αρνητική άνωση (φαινόμενο Venturi) η οποία του προσδίδει την εκπληκτική του πρόσφυση, ειδικά στις στροφές (πληροφοριακά η τιμή της αρνητικής άνωσης με ταχύτητα 300 χλμ/ώρα ανέρχεται στον αριθμό των 1500 κιλών σε ένα μονοθέσιο). Σε περίπτωση λοιπόν που το όχημα ακουμπήσει στο έδαφος καθίσταται ακυβέρνητο,αφού σχεδόν ίπταται. Κι όμως ο μεγαλύτερος όλων πιλότος ακόμα κι αυτό είχε καταφέρει. Πέταγε μέσα στην πίστα και είχε δημιουργήσει και διαφορά από τον δεύτερο Σουμάχερ με σαφώς ανώτερο μονοθέσιο. Κι αφού ήταν τόσο καλός γιατί "έφυγε" ευθεία; Μετά από 10 μήνες εργαστηριακών αναλύσεων και μελέτης με τη συνδρομή τριών διαφορετικών Επιστημονικών Ινστιτούτων, η επιτροπή που είχε αναλάβει τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος κατέληξε ΟΜΟΦΩΝΑ στο συμπέρασμα: Η κολώνα του τιμονιού της Williams FW16 έσπασε λόγω κοπώσεως υλικών με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να μείνει ακυβέρνητο με 210 χλμ. και λίγα μόλις μέτρα πριν τη στροφή. Γι'αυτό λοιπόν φαίνεται στο βίντεο πως ο Σέννα δεν έστριψε ποτέ...Να σημειωθεί εδώ πως δεν επέτρεψαν σε κανένα τεχνικό καμίας ομάδας πρόσβαση στα συντρίμια του αυτοκινήτου. Και πώς σκοτώθηκε; Είναι τοις πάσι, στο χώρο της F1, γνωστό πως κατά τη διάρκεια του αγώνα οι πιλότοι δέχονται πολύ υψηλές τιμές επιβραδύνσεων. Το 1991 στο καναδικό G.P ένα "g" meter που βρισκόταν μέσα στη Williams FW14 του Ρικάρντο Πατρέζε μέτρησε 17g σε ένα τετ-α-κε που έκανε ο Ιταλός πιλότος, ΧΩΡΙΣ να ακουμπήσει σε κανένα τοίχο ή μπαριέρα! Υπέστησαν δηλαδή οι μυς του σβέρκου του μια δύναμη ίση με 17 φορές το βάρος του κεφαλιού του, το οποίο φυσικά φορούσε και το κράνος! Ο Πατρέζε φυσικά δεν έπαθε απολύτως τίποτα και ούτε κανείς έπαθε ποτέ,αφού έστω και μια απλή βόλτα με ένα τέτοιο μονοθέσιο ασκεί στους πιλότους τιμές 1-3g. Είναι καθημερινή υπόθεση γι'αυτούς και φυσικά γυμνάζονται κατάλληλα. Σε περίπτωση, όμως, σύγκρουσης σε σταθερό εμπόδιο τα πράγματα αλλάζουν... Στην περίπτωση του ατυχήματος του Σέννα ενδέχεται τα "g" να ήταν και περισσότερα από 30... Τα σασί είναι ανθεκτικά,τέλεια κατασκευασμένα, αλλά η προστασία της κεφαλής είναι υποτυπώδης. Είναι προφανές λοιπόν πως δεν άντεξε το σώμα του Σέννα τη σύγκρουση. Τι έπαθε λοιπόν η κολώνα του τιμονιού; Η κολώνα είχε κανονικά διάμετρο 22.2mm αλλά οι τεχνικοί της ομάδας για να εξοικονομήσουν χώρο στο cockpit για τον πιλότο (είχε παραπονεθεί γι'αυτό), έκοψαν την κολώνα σε δυο κομμάτια, το δεύτερο εκ των οποίων αποτελείτο απο υλικό En14 και είχε διάμετρο μόλις 18mm. Το υλικό από το οποίο αποτελείτο το δεύτερο κομμάτι δεν είχε τις ίδιες μηχανικές ιδιότητες με το πρώτο υπήρξε δηλαδή κάποιο λάθος τήξεως στο χυτήριο. Επόμενο ήταν λοιπόν -και ήταν θέμα χρόνου- λόγω των διαφορετικών μηχανικών ιδιοτήτων που παρουσίαζαν τα δυο κομμάτια και υπό την επίδραση των έντονων δυνάμεων καταπόνησης, κάποια στιγμή να φθάσουν στο σημείο θραύσης... Έτσι έχασε η Formula τον καλύτερο πιλότο της και εκατομμύρια ανά τον κόσμο απλοί θεατές το ίνδαλμά τους. Από το επόμενο μήνυμα ξεκινάει ένα αφιέρωμα στον Ayrton Senna, τον γνωστό οδηγό (κι έναν από τους κορυφαίους στο πάνθεον) της F1. Μετά από πολύ καιρό το club συγκέντρωσε και σας προσφέρει ένα πλήρες βιογραφικό, για να καλύψει το κενό που υπάρχει, όχι μόνο στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία αλλά ακόμα και στο διαδίκτυο! Στα επόμενα τρία μηνύματα θα βρείτε σε συνημμένα αρχεία: 1) Ένα σύντομο βιογραφικό του Senna. 2) Την πρώτη περίοδο της αγωνιστικής του καριέρας από τα Cart, την Formula Ford, την Formula 3 και οτιδήποτε άλλο έως την Formula 1. 3) Όλη την πορεία του στη Formula 1. Σημειώστε πως αναφέρονται αναλυτικά στοιχεία για τα πάντα : Από τον αριθμό πλαισίου και κινητήρα έως τους ακριβείς χρόνους περιστροφής του οδηγού στην πίστα έως ακόμα και τα ακριβή αίτια τυχών εγκαταλείψεων. Όσον αφορά τα τελευταία έχουν συγκεντρωθεί από τα επίσημα δελτία τύπου της εκάστοτε ομάδας και μάλιστα παρατίθενται χωρίς μετάφραση. Εν καιρώ θα εμπλουτίσουμε αυτό το αφιέρωμα με φωτογραφίες, γραπτές και προφορικές(!) συνεντεύξεις ακόμη και video. Όλα τα παραπάνω είναι ήδη έτοιμα και συγκεντρωμένα και υπό τη μορφή .html για ευκολότερη πρόσβαση του αναγνώστη στα σημεία που τον ενδιαφέρουν. Κάποια στιγμή κι αφού θα έχουμε ετοιμάσει τις αρχειοθήκες της Gate θα "ανέβουν" κι αυτά. Οι υπό τη μορφή .html σελίδες μπορούν να συνδεθούν και με τις αντίστοιχες σελίδες της Acro που ήδη λειτουργούν στο διαδίκτυο, για προβολή των βάσεών μας. Ελπίζω στη βοήθεια του Κου ΣτελΧαμ σε όλα τα παραπάνω γιατί με το νετ δεν τα παω και πολύ καλά :-) Διαβάστε ένα σύντομο βιογραφικό του Ayrton Da Silva Senna. Πότε γεννήθηκε, πόσο ύψος είχε, ακόμη και το αγαπημένο του φαγητό:-) Σύντομο αλλά περιεκτικό... Β Ι Ο Γ Ρ Α Φ Ι Α : A Y R T O N S E N N A D A S I L V A ( B R A ) Ημερομηνία Γέννησης: 21 Μαρτίου 1960 Απεβίωσε: 1 Μαϊου 1994 Γεννήθηκε στο: Sao Paulo, Horto Florestal (Βραζιλία) Κάτοικος:Angra Dos Reis (Βραζιλία), Monte Carlo (Monaco) Ύψος: 1.75 m Βάρος: 70 Kg Οικογενειακή Κατάσταση: Διαζευγμένος, Συζούσε με την Adriane Απόγονοι: - Σπουδές: Business Studies Hobbies: Αερομοντελισμός Αγαπημένα Αθλήματα: Jet-Ski, Water-Ski, Tennis, Jogging Αγαπημένη Μουσική: "Everything good - from pop to classical." Αγαπημένο Φαγητό: Φρούτα, Βραζιλιάνικη κουζίνα Αγαπημένο Ποτό: Guarana Αρχή Αγωνιστικής Καρριέρας: Go-Kart σε ηλικία 4 ετών (!), πρώτος αγώνας σε ηλικία 13 ετών Πρώτο Αγωνιστικό Όχημα: 1981 - Formula Ford 1600, Van Diemen Πρώτη Επιτυχία:1977 Panamerican Kart - Πρωταθλητής 1979, 1980 runner-up Kart-World Championship Πιο συγκλονιστική Εμπειρία: "Clinching the 1988 World Championship by winning the Japanese GP at Suzuka." GP - Starts: 161 Pole-P.: 65 Wins: 41 GP - Points: 615 WC - Titles: 3 Σε αυτό το αρχείο μπορείτε να βρείτε όλη την πορεία του Ayrton Senna από τη στιγμή που ξεκίνησε την πορεία του στα Cart(!) έως την Formula 1. Το είδος του μονοθέσιου, ο κινητήρας και φυσικά οι θέσεις που κατελάμβανε στα νιάτα του ο μετέπειτα Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Πληροφορίες δυσεύρετες σε σκονισμένα αρχεία...
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
![]() |
#3
|
![]() |
|
||||
Β Ι Ο Γ Ρ Α Φ Ι Α : A Y R T O N S E N N A D A S I L V A ( B R A )
Ημερομηνία Γέννησης: 21 Μαρτίου 1960 Απεβίωσε: 1 Μαϊου 1994 Γεννήθηκε στο: Sao Paulo, Horto Florestal (Βραζιλία) Κάτοικος: Angra Dos Reis (Βραζιλία), Monte Carlo (Monaco) Ύψος: 1.75 m Βάρος: 70 Kg Οικογενειακή Κατάσταση: Διαζευγμένος, Συζούσε με την Adriane Απόγονοι: - Σπουδές: Business Studies Hobbies: Αερομοντελισμός Αγαπημένα Αθλήματα: Jet-Ski, Water-Ski, Tennis, Jogging Αγαπημένη Μουσική: "Everything good - from pop to classical." Αγαπημένο Φαγητό: Φρούτα, Βραζιλιάνικη κουζίνα Αγαπημένο Ποτό: Guarana Αρχή Αγωνιστικής Καρριέρας: Go-Kart σε ηλικία 4 ετών (!), πρώτος αγώνας σε ηλικία 13 ετών Πρώτο Αγωνιστικό Όχημα: 1981 - Formula Ford 1600, Van Diemen Πρώτη Επιτυχία: 1977 Panamerican Kart - Πρωταθλητής 1979, 1980 runner-up Kart-World Championship Πιο συγκλονιστική Εμπειρία: "Clinching the 1988 World Championship by winning the Japanese GP at Suzuka." GP - Starts: 161 Pole-P.: 65 Wins: 41 GP - Points: 615 WC - Titles: 3 GO-CARTING 1973 Πρώτη νίκη - Interlagos (Sao Paulo) - 1η Ιουλίου 1974 Πρωταθλητής Sao Paulo - Κατηγορία Junior 1975 Vice-Champion of Brazil - Κατηγορία Junior Πρωταθλητής του "Nacional Italcolomy" tour - Κατηγορία Junior 1976 Πρωταθλητής του Sao Paulo - Δεύτερος κατηγορία 100 cm3 Brazil Championship, 3ος - Δεύτερος κατηγορία 100 cm3 Νικητής του "Three hours of go-carting" - Sao Paulo - Πρώτος κατηγορία 100 cm3 1977 Πρωταθλητής South America - Uruguay (San Jose) - Κατηγορία international Vice-Champion of Brazil - Κατηγορία international Vice-Champion of Sao Paulo - Κατηγορία international Νικητής του "Three hours of go-carting" - Sao Paulo - Κατηγορία international 1978 World Championship, 6ος - France (Le Mans) - Κατηγορία international Japon Grand Prix, 4ος - Sugo - Κατηγορία international Πρωταθλητής Brazil - Κατηγορία international Νικητής του "Three hours of go-carting" - Sao Paulo - Κατηγορία international Vice-Champion of Sao Paulo - Κατηγορία international 1979 World vice-champion - Portugal (Estoril) - Κατηγορία international Vice-champion of South America - Argentina (San Juan) - Κατηγορία international Πρωταθλητής San Marino - Italy - Κατηγορία international Νικητής του 1ου γύρου - Πρωταθλητής Brazil - Oberlandia (Mato Grosso) - Κατηγορία international Switzerland Grand Prix, 2ος - Wholen - Κατηγορία international Italy Grand Prix, 2ος - Parme - Κατηγορία international Champions' Cup, 10ος - Italy (Jesolo) - Κατηγορία international 1980 Πρωταθλητής South America - Κατηγορία international Πρωταθλητής Brazil - Κατηγορία international World vice-champion - Belgium (Nivelles) - Κατηγορία 135 cm3 1981 World Championship, 4ος - Italy (Parme) - Κατηγορία 135 cm3 Champions' Cup, εγκατέλειψε (ατύχημα) - Italy (Jesolo) Switzerland Grand Prix, νικητής - Wholen - Κατηγορία 135 cm3 1982 Porto Alegre Championship, νικητής World Championship, 14ος - Sweden (Kalmar) - Κατηγορία 135 cm3 F.F. 1600 Van Diemen Minister RF 81 1981 01/03 Brands Hatch, 5ος - P.&O. championship ( Car : VDM RF 80 ) 08/03 Thruxton, 3ος - T.T. championship 15/03 Brands Hatch, νικητής - 15 γύρους σε 15'07''02 - T.T. championship 22/03 Mallory Park, pole position, 2ος - T.T. championship 05/04 Mallory Park, 2ος - T.T. championship 03/05 Snetterton, pole position, 2ος - T.T. championship 24/05 Oulton Park, νικητής - 15 γύρους σε 16'48 - Ταχύτερος γύρος σε 1'06''02 - R.A.C. championship 25/05 Mallory Park, νικητής - 15 γύρους σε 12'43''09 - T.T. championship 07/06 Snetterton, νικητής - 15 γύρους σε 18'16''05 - Ταχύτερος γύρος σε 1'22'02 - T.T. championship 21/06 Silverstone, 2ος - R.A.C. championship 27/06 Oulton Park, νικητής - 15 γύρους σε 16'49''05 - Ταχύτερος γύρος σε 1'06'03 - T.T. championship 04/07 Donington, νικητής - Ταχύτερος γύρος - R.A.C. championship 12/07 Brands Hatch, 4ος - Ταχύτερος γύρος σε 50''62 - R.A.C. championship 25/07 Oulton Park, νικητής - 15 γύρους σε 16'59''07 - Ταχύτερος γύρος σε 1'06''04 - T.T. championship 26/07 Mallory Park, νικητής - 15 γύρους σε 12'44''04 - Ταχύτερος γύρος σε 50''01 - R.A.C. championship 02/08 Brands Hatch, νικητής - 15 γύρους σε 12'58 - T.T. championship 09/08 Snetterton, νικητής - 15 γύρους σε 19'19''89 - Ταχύτερος γύρος σε 1'11''06 - R.A.C. championship 15/08 Donington, νικητής - 12 γύρους σε 16'13''73 - T.T. championship 31/08 Thruxton, pole position, νικητής - 10 γύρους σε 14'28''07 - Ταχύτερος γύρος σε 1'25''07 - T.T. championship 29/09 Brands Hatch, 2ος - Ταχύτερος γύρος - T.T. championship Πίσω στη Βραζιλία πριν το τέλος του Πρωταθλήματος Κώδικας:
Τελική Κατάταξη - Towsend-Thoresen (T.T.) championship 1ος Senna da Silva 210 βαθμοί (222) 2ος Morris 156 βαθμοί 3ος Toledano 155 βαθμοί 4ος Macedo 5ος Lincoln 6ος Marsh 18/04 Zolder (Belgium), pole position, εγκατέλειψε (σπασμένος κινητήρας) 02/05 Donington (G.B.), pole position, νικητής - 20 γύρους σε 24'57''47 - Ταχύτερος γύρος, new record in 1'14''28 09/05 Zolder (Belgium), pole position, εγκατέλειψε (έξοδος) 20/06 Hockenheim (Germany), pole position, εγκατέλειψε (formation lap) 03/07 Zandvoort (Netherlands), pole position, νικητής - 12 γύρους σε 20'08''03 08/08 Hockenheim (Germany), pole position, νικητής - 11 γύρους σε 26'59''20 - Ταχύτερος γύρος 15/08 Zeltweg (Austria), pole position, νικητής - 12 γύρους σε 24'21''32 - Ταχύτερος γύρος 22/08 Jylland (Denmark), pole position, νικητής - 8 γύρους σε 19'34''96 - Ταχύτερος γύρος 12/09 Mondello Park (Ireland), pole position, νικητής - 20 γύρους σε 19'32''71 Ταχύτερος γύρος, new record in 57''92 Νικητής του 1ου γύρου European F.F. 2000 Championship F.F. 2000 Van Diemen Nielson RF 82 1982 : British Championship 07/03 Brands Hatch, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος 27/03 Oulton Park, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 28/03 Silverstone, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 04/04 Donington, pole position, νικητής -Ταχύτερος γύρος and new record 09/04 Snetterton, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος 12/04 Silverstone, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος 03/05 Mallory Park, νικητής - Ταχύτερος γύρος 30/05 Oulton Park, εγκατέλειψε (πρόβλημα με τα ελαστικά) 31/05 Brands Hatch, νικητής - Ταχύτερος γύρος 06/06 Mallory Park, νικητής - Ταχύτερος γύρος 13/06 Brands Hatch, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 26/06 Oulton Park, pole position, νικητής 05/07 Snetterton, pole position, 2ος 10/07 Castel Comb, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 01/08 Snetterton, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 30/08 Thruxton, νικητής - Ταχύτερος γύρος and new record 04/09 Oulton Park, pole position, νικητής 05/09 Silverstone, pole position, νικητής - Ταχύτερος γύρος 26/09 Brands Hatch, 2ος - Ταχύτερος γύρος and new record Πίσω στη Βραζιλία πριν το τέλος του Πρωταθλήματος Κώδικας:
Τελική Κατάταξη - British championship 1ος Senna da Silva 378 βαθμοί 2ος Fish 297 βαθμοί 3ος Andrews 203 βαθμοί 4ος Spence 192 βαθμοί 5ος Bradley 163 βαθμοί 6ος Davies 152 βαθμοί FORMULA 3 Ralt Toyota Nicholson RT3 D/82 1982 13/11 Thruxton T.V., pole position (record), νικητής - 15 γύρους σε 18'37''43 - Ταχύτερος γύρος FORMULA 3 Ralt Toyota Novamotor RT3 E 1983 : British championship 06/03 Silverstone, 2ος χρόνος (practice), νικητής - 20 γύρους σε 18'07''14 - Ταχύτερος γύρος 13/03 Thruxton, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 26'36''31 - Ταχύτερος γύρος 19/03 Silverstone, pole position, νικητής - 12 γύρους σε 19'36''51 - Ταχύτερος γύρος 27/03 Donington, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 23'23''35 - Ταχύτερος γύρος 02/04 Thruxton, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 25'03''29 24/04 Silverstone, pole position, νικητής - 25 γύρους σε 22'33''59 - Ταχύτερος γύρος 02/05 Thruxton, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 24'51''88 - Ταχύτερος γύρος 08/05 Brands Hatch, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 17'21''06 - Ταχύτερος γύρος 30/05 Silverstone, pole position, νικητής - 30 γύρους σε 27'00''98 - Ταχύτερος γύρος 11/06 Silverstone (European championship), 2ος χρόνος (practice), εγκατέλειψε (έξοδος) 19/06 Caldwell Park, pole postition, εγκατέλειψε (ατύχημα) 03/07 Snetterton, 4ος χρόνος (practice), εγκατέλειψε (ατύχημα) - Ταχύτερος γύρος 16/07 Silverstone, pole position, νικητής - 20 γύρους σε 28'59''55 - Ταχύτερος γύρος 24/07 Donington, pole position, 2ος - Ταχύτερος γύρος 06/08 Oulton Park, 2ος χρόνος (practice), εγκατέλειψε (ατύχημα) - Ταχύτερος γύρος 29/08 Silverstone, pole position, νικητής - 30 γύρους σε 27'02''45 11/09 Oulton Park, pole position, εγκατέλειψε (ατύχημα) 18/09 Thruxton, pole position, εγκατέλειψε (σπασμένος κινητήρας) 02/10 Silverstone, 4ος χρόνος (practice), 2ος 23/10 Thruxton, pole position, νικητής - 15 γύρους σε 18'39''78 - Ταχύτερος γύρος Κώδικας:
Τελική κατάταξη - British Championship 1ος Senna 132 βαθμοί 2ος Brundle 123 βαθμοί 3ος Jones 77 βαθμοί 4ος Fish 67 βαθμοί 5ος Berg 32 βαθμοί 6ος Hytten 23 βαθμοί 1ος γύρος, νικητής - 15 γύρους σε 35'44''65 - Ταχύτερος γύρος and new record : 2'21''59 2ος γύρος, νικητής - 15 γύρους σε 35'50''31
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Xenios : 12-10-09 στις 20:31 |
![]() |
#4
|
![]() |
|
||||
FORMULA 1 1984
25/03 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : Toleman TG 183B - Hart 415T - Pirelli Practice : 16ος χρόνος : 1'33''525 Race : εγκατέλειψε (8th lap), turbo pressure 19ος χρόνος : 1'42''286 07/04 South Africa Grand Prix - Kyalami Car : Toleman TG 183B - Hart 415T - Pirelli Practice : 13ος χρόνος : 1'06''981 Race : 6ος, 3 γύρους πίσω 15ος χρόνος : 1'12''124 29/04 Belgium Grand Prix - Zolder Car : Toleman TG 183B - Hart 415T - Pirelli Practice : 19ος χρόνος : 1'18''876 Race : 7ος, 2 γύρους πίσω 15ος χρόνος : 1'22''633 06/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : Toleman TG 183B - Hart 415T - Pirelli Practice : 1'41''585 Dns 20/05 France Grand Prix - Dijon Car : Toleman TG 183B - Hart 415T - Michelin Practice : 13ος χρόνος : 1'05''744 Race : εγκατέλειψε (35th lap), turbo 15ος χρόνος : 1'10''100 03/06 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 13ος χρόνος : 1'25''009 Race : 2ος, 7''446 πίσω Ταχύτερος γύρος : 1'54''334 17/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 9ος χρόνος : 1'27''448 Race : 7ος, 2 γύρους πίσω 13ος χρόνος : 1'31''882 24/06 U.S.A. Grand Prix - Detroit Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 7ος χρόνος : 1'42''651 Race : εγκατέλειψε, accident 10ος χρόνος : 1'47''444 08/07 U.S.A. Grand Prix - Dallas Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 6ος χρόνος : 1'38''256 Race : εγκατέλειψε, driveshaft 9ος χρόνος : 1'46''419 27/07 Great Britain Grand Prix - Brands Hatch Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 7ος χρόνος : 1'11''890 Race : 3ος, 1'03''328 πίσω 3ος χρόνος : 1'13''951 05/08 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 9ος χρόνος : 1'49''395 Race : εγκατέλειψε, accident, rear wing lost 11ος χρόνος : 1'55''712 19/08 Austria Grand Prix - Osterreichring Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 10ος χρόνος : 1'29''200 Race : εγκατέλειψε, oil pressure 7ος χρόνος : 1'34''348 26/08 Holland Grand Prix - Zandvoort Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 13ος χρόνος : 1'15''960 Race : εγκατέλειψε, engine broken 13ος χρόνος : 1'21''683 09/09 Italy Grand Prix - Monza Διαφωνία για τη μεταφορά του Senna από την ομάδα της Toleman στη Lotus. Αντικαταστάθηκε με τον Stefan Johannson. 07/10 Europe Grand Prix - Nurburgring Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 12ος χρόνος : 1'22''439 Race : εγκατέλειψε, accident at start 21/10 Portugal Grand Prix - Estoril Car : Toleman TG 184 - Hart 415T - Michelin Practice : 3ος χρόνος : 1'21''936 Race : 3ος, 20''042 πίσω 7ος χρόνος : 1'24''373 Κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος : 9ος με 13 βαθμούς Βαθμοί ανα αγώνα, μέσος όρος : 0.81 FORMULA 1 1985 07/04 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : Lotus 97T - Renault EF4 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'28''389 Race : εγκατέλειψε, electrical problems 5ος χρόνος : 1'38''440 21/04 Portugal Grand Prix - Estoril Car : Lotus 97T - Renault EF4 - Good Year Practice : pole position : 1'21''007 Race : Νικητής, 67 γύρους σε 2h00'28''006 - Μέση ταχύτητα 145.160 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'44''121 05/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : Lotus 97T - Renault EF4 - Good Year Practice : pole position : 1'27''327 Race : 7ος (out of gas) 5ος χρόνος : 1'31''549 19/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : pole position : 1'20''450 Race : εγκατέλειψε, engine broken 8ος χρόνος : 1'24''803 16/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'24''816 Race : 16ος, 5 γύρους πίσω (turbo's collar loose) Ταχύτερος γύρος : 1'27''445 23/06 U.S.A. Grand Prix - Detroit Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : pole position : 1'42''051 Race : εγκατέλειψε, accident Ταχύτερος γύρος : 1'45''612 07/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'32''835 Race : εγκατέλειψε, engine broken & accident 3ος χρόνος : 1'41''552 21/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'06''324 Race : 10ος (electronical injection out of order) 2ος χρόνος : 1'10''032 04/08 Germany Grand Prix - Nurburgring Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'18''792 Race : εγκατέλειψε, homocinetic gasket 7ος χρόνος : 1'24''270 18/08 Austria Grand Prix - Osterreichring Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 14ος χρόνος : 1'28''123 Race : 2ος, 30''002 πίσω 8ος χρόνος : 1'31''666 25/08 Holland Grand Prix - Zandvoort Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'11''837 Race : 3ος, 48''491 πίσω 7ος χρόνος : 1'17''835 08/09 Italy Grand Prix - Monza Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : pole position : 1'25''084 Race : 3ος, 1'00''390 πίσω 9ος χρόνος : 1'31''703 15/09 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'55''403 Race : Νικητής, 43 γύρους σε 1h34'19''893 - Μέση ταχύτητα 189.811 km/h 5ος χρόνος : 2'03''479 06/10 Europe Grand Prix - Brands Hatch Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : pole position : 1'07''482 Race : 2ος, 21''396 πίσω 5ος χρόνος : 1'12''601 19/10 South Africa Grand Prix - Kyalami Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'02''825 Race : εγκατέλειψε, engine broken 7ος χρόνος : 1'10''077 03/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : Lotus 97T - Renault EF4/EF15 - Good Year Practice : pole position : 1'19''843 Race : εγκατέλειψε, engine broken 2ος χρόνος : 1'24''140 Κώδικας:
Κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος : 4ος με 38 βαθμούς Number of leaded races : 9 Number of leaded laps : 270 (26.16%) Number of leaded kilometers : 1325 Points per race, average : 2.375 23/03 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : Lotus 98T - Renault EF15/EF15DP - Good Year Practice : pole position : 1'25''501 Race : 2ος, 3''827 πίσω 3ος χρόνος : 1'34''785 13/04 Spain Grand Prix - Jerez Car : Lotus 98T - Renault EF15B - Good Year Practice : pole position : 1'21''605 Race : Νικητής, 72 γύρους σε 1h48'47''735 - Μέση ταχύτητα 167.486 km/h 7ος χρόνος : 1'28''801 27/04 San Marino Grand Prix - Imola Car : Lotus 98T - Renault EF15B - Good Year Practice : pole position : 1'25''050 Race : εγκατέλειψε, wheel bearings 9ος χρόνος : 1'31''999 19/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : Lotus 98T - Renault EF15B - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'23''175 Race : 3ος, 53''646 πίσω 2ος χρόνος : 1'26''843 25/05 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : Lotus 98T - Renault EF15/EF15B - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'54''576 Race : 2ος, 19''827 πίσω 2ος χρόνος : 1'59''867 15/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : Lotus 98T - Renault EF15/EF15B - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'24''188 Race : 5ος, 1 γύρο πίσω 5ος χρόνος : 1'27''479 22/06 U.S.A. Grand Prix - Detroit Car : Lotus 98T - Renault EF15/EF15B - Good Year Practice : pole position : 1'38''301 Race : Νικητής, 63 γύρους σε 1h51'12''847 - Μέση ταχύτητα 136.748 km/h 2ος χρόνος : 1'41''233 06/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : pole position : 1'06''526 Race : εγκατέλειψε, track exit 13ος χρόνος : 1'12''882 13/07 Great Britain Grand Prix - Brands hatch Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'07''524 Race : εγκατέλειψε, gear box 14ος χρόνος : 1'14''024 27/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'42''329 Race : 2ος, 15''437 πίσω 4ος χρόνος : 1'49''424 10/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : pole position : 1'29''450 Race : 2ος, 17''673 πίσω 2ος χρόνος : 1'31''261 17/08 Austria Grand Prix - Osterreichring Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : 8ος χρόνος : 1'25''249 Race : εγκατέλειψε, engine broken 9ος χρόνος : 1'33''437 07/09 Italy Grand Prix - Monza Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'24''916 Race : εγκατέλειψε (at start, propeller shaft) 21/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : pole position : 1'16''673 Race : 4ος, 1 γύρο πίσω 12/10 Mexico Grand Prix - Mexico Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : pole position : 1'16''990 Race : 3ος, 52''513 πίσω 4ος χρόνος : 1'20''237 26/10 Australia Grand Prix - Adelaide Car : Lotus 98T - Renault EF15B/EF15C - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'18''906 Race : εγκατέλειψε, engine broken 13ος χρόνος : 1'24''149 Κώδικας:
Κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος : 4ος με 55 βαθμούς Number of leaded races : 8 Number of leaded laps : 135 (12.93%) Number of leaded kilometers : 571 Points per race, average : 3.438 12/04 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'28''408 Race : εγκατέλειψε, engine broken 5ος χρόνος : 1'35''312 03/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'25''826 Race : 2ος, 27''545 πίσω 4ος χρόνος : 1'30''851 17/05 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'52''426 Race : εγκατέλειψε, accident 31/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'23''711 Race : Νικητής, 78 γύρους σε 1h57'54''085 - Μέση ταχύτητα 132.102 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'27''685 21/06 U.S.A. Grand Prix - Detroit Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'40''607 Race : Νικητής, 63 γύρους σε 1h50'16''358 - Μέση ταχύτητα 137.813 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'40''464 05/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'07''024 Race : 4ος, 55''255 πίσω 7ος χρόνος : 1'12''231 12/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'08''181 Race : 3ος, 1 γύρο πίσω 3ος χρόνος : 1'11''605 26/07 Germany Grand Prix - Hockeinheim Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'42''616 Race : 3ος, 1 γύρο πίσω 4ος χρόνος : 1'49''187 09/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 6ος χρόνος : 1'30''387 Race : 2ος, 37''727 πίσω 4ος χρόνος : 1'32''426 16/08 Austria Grand Prix - Zeltweg Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 7ος χρόνος : 1'25''492 Race : 5ος, 2 γύρους πίσω 3ος χρόνος : 1'28''449 06/09 Italy Grand Prix - Monza Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'24''907 Race : 2ος, 1''806 πίσω Ταχύτερος γύρος : 1'26''796 20/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'18''354 Race : 7ος, 2 γύρους πίσω 3ος χρόνος : 1'20''217 27/09 Spain Grand Prix - Jerez Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'24''320 Race : 5ος, 1'13''507 πίσω 11ος χρόνος : 1'30''088 18/10 Mexico Grand Prix - Mexico Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 7ος χρόνος : 1'19''089 Race : εγκατέλειψε, spin round 3ος χρόνος : 1'20''586 01/11 Japan Grand Prix - Suzuka Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 7ος χρόνος : 1'42''723 Race : 2ος, 17''384 πίσω 3ος χρόνος : 1'45''805 15/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : Lotus 99T - Honda V6T - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'18''488 Race : 2ος, 34''845 πίσω disqualified (non-true front brakes) 2ος χρόνος : 1'20''456 disqualified Κώδικας:
Κατάταξη Παγκοσμίου Πρωταθλήματος : 3ος με 57 βαθμούς Number of leaded races : 7 Number of leaded laps : 108 (10.70%) Number of leaded kilometers : 278 Points per race, average : 3.563 FORMULA 1 1988 03/04 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : McLaren MP4/4.03 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'28''096 Race : disqualified (car change after start) 9ος χρόνος : 1'34''657 01/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/4.1 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'27''148 Race : Νικητής, 60 γύρους σε 1h32'41''264 - Μέση ταχύτητα 195.754 km/h 2ος χρόνος : 1'29''815 15/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/4.1 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'23''998 Race : εγκατέλειψε, accident (66th lap) Ταχύτερος γύρος : 1'26''321 29/05 Mexico Grand Prix - Mexico Car : McLaren MP4/4.1 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'17''468 Race : 2ος, 7''104 πίσω 2ος χρόνος : 1'18''776 12/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/4.1 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'21''681 Race : Νικητής, 69 γύρους σε 1h39'46''618 - Μέση ταχύτητα 183.152 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'24''973 19/06 U.S.A. Grand Prix - Detroit Car : McLaren MP4/4.2 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'40''606 Race : Νικητής, 63 γύρους σε 1h54'56''635 - Μέση ταχύτητα 132.290 km/h 2ος χρόνος : 1'44''992 03/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : McLaren MP4/4.2 - Honda V6T - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'08''067 Race : 2ος, 31''752 πίσω 2ος χρόνος : 1'11''856 10/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'10''616 Race : Νικητής, 65 γύρους σε 1h33'16''367 - Μέση ταχύτητα 199.744 km/h 4ος χρόνος : 1'23''595 24/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'44''596 Race : Νικητής, 44 γύρους σε 1h32'54''188 - Μέση ταχύτητα 193.148 km/h 3ος χρόνος : 2'05''001 07/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'27''635 Race : Νικητής, 76 γύρους σε 1h57'47''381 - Μέση ταχύτητα 155.401 km/h 2ος χρόνος : 1'30''964 28/08 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'53''718 Race : Νικητής, 43 γύρους σε 1h28'00''549 - Μέση ταχύτητα 203.447 km/h 2ος χρόνος : 2'01''061 11/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'25''974 Race : εγκατέλειψε, accident 3ος χρόνος : 1'29''569 25/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'17''869 Race : 6ος, 1'18''269 πίσω 8ος χρόνος : 1'22''852 02/10 Spain Grand Prix - Jerez Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'24''067 Race : 4ος, 47''710 πίσω 3ος χρόνος : 1'28''273 30/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/4.5 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'41''853 Race : Νικητής, 51 γύρους σε 1h33'26''173 - Μέση ταχύτητα 191.880 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'46''326 13/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/4.2 - Honda V6T - Good Year Practice : pole position : 1'17''748 Race : 2ος, 36''787 πίσω 4ος χρόνος : 1'21''668 Κώδικας:
World Championship Classification : ΝΙΚΗΤΗΣ με 90 βαθμούς Number of leaded races : 12 Number of leaded laps : 552 (53.64%) Number of leaded kilometers : 2671 Points per race, average : 5.875 FORMULA 1 1989 26/03 Brazil Grand Prix - Rio Jacarepagua Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'25''302 Race : 11ος, 2 γύρους πίσω 3ος χρόνος : 1'33''685 23/04 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'26''010 Race : Νικητής, 58 γύρους σε 1h26'51'' - Μέση ταχύτητα 201.939 km/h 2ος χρόνος : 1'27''272 07/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'22''308 Race : Νικητής, 77 γύρους σε 1h53'33'' - Μέση ταχύτητα 135.401 km/h 3ος χρόνος : 1'26''017 28/05 Mexico Grand Prix - Mexico Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'17''876 Race : Νικητής, 69 γύρους σε 1h35'21'' - Μέση ταχύτητα 191.941 km/h 3ος χρόνος : 1'20''585 04/06 U.S.A. Grand Prix - Phoenix Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'30''108 Race : εγκατέλειψε, electrical problem (44th lap) Ταχύτερος γύρος : 1'33''969 18/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'21''049 Race : 7ος, εγκατέλειψε, engine broken (66th lap) 2ος χρόνος : 1'32''143 09/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'07''228 Race : εγκατέλειψε, differential (2nd start) 16/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'09''099 Race : εγκατέλειψε, track exit (11th lap) 7ος χρόνος : 1'13''737 30/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'42''300 Race : Νικητής, 45 γύρους σε 1h21'43'' - Μέση ταχύτητα 224.566 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'45''884 13/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'20''039 Race : 2ος, 25''967 πίσω 4ος χρόνος : 1'23''313 27/08 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'50''867 Race : Νικητής, 44 γύρους σε 1h40'54'' - Μέση ταχύτητα 181.576 km/h 4ος χρόνος : 2'12''890 10/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'23''720 Race : εγκατέλειψε, engine broken, oil pressure (44th lap) 2ος χρόνος : 1'28''179 24/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'15''468 Race : εγκατέλειψε, collision with Mansell (48th lap) 4ος χρόνος : 1'19''490 01/10 Spain Grand Prix - Jerez Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'20''291 Race : Νικητής, 73 γύρους σε 1h47'28'' - Μέση ταχύτητα 171.374 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'25''779 22/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'38''041 Race : Νικητής, 53 γύρους σε 1h35'03'' disqualified Ταχύτερος γύρος : 1'43''025 disqualified 05/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/5 - Honda V10-RA109 - Good Year Practice : pole position : 1'16''665 Race : εγκατέλειψε, collision with Brundle (13th lap) 5ος χρόνος : 1'41''159 Κώδικας:
World Championship Classification : 2ος με 60 βαθμούς Number of leaded races : 13 Number of leaded laps : 487 (46.87%) Number of leaded kilometers : 2301 Points per race, average : 3.75 11/03 U.S.A. Grand Prix - Phoenix Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'29''431 Race : Νικητής, 72 γύρους σε 1h52'32'' - Μέση ταχύτητα 145.75 km/h 3ος χρόνος : 1'32''178 25/03 Brazil Grand Prix - Sao Paulo Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'17''277 Race : 3ος, 37''722 πίσω 3ος χρόνος : 1'20''067 13/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'23''220 Race : εγκατέλειψε, right rear rim broken (4th lap) 14ος χρόνος : 1'30''615 27/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'21''314 Race : Νικητής, 78 γύρους σε 1h52'46'' - Μέση ταχύτητα 138.097 km/h Ταχύτερος γύρος and new record : 1'24''245 10/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'20''399 Race : Νικητής, 70 γύρους σε 1h42'56'' - Μέση ταχύτητα 179.114 km/h 5ος χρόνος : 1'23''375 24/06 Mexico Grand Prix - Mexico Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'17''670 Race : εγκατέλειψε, right rear wheel (64th lap) 6ος χρόνος : 1'19''062 08/07 France Grand Prix - Paul Ricard Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'04''549 Race : 3ος, 11''606 πίσω 6ος χρόνος :1'08''573 15/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'08''071 Race : 3ος, 43''088 πίσω 5ος χρόνος : 1'12''250 29/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'40''198 Race : Νικητής, 45 γύρους σε 1h20'47'' - Μέση ταχύτητα 227.334 km/h 2ος χρόνος : 1'45''771 12/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'18''162 Race : 2ος, 0''288 πίσω 5ος χρόνος : 1'22''577 26/08 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'50''365 Race : Νικητής, 44 γύρους σε 1h26'31'' - Μέση ταχύτητα 211.729 km/h 2ος χρόνος : 1'55''531 09/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'22''533 Race : Νικητής, 53 γύρους σε 1h1757'' - Μέση ταχύτητα 236.569 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'26''254 23/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'13''601 Race : 2ος, 2''808 πίσω 6ος χρόνος : 1'18''936 30/09 Spain Grand Prix - Jerez Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'18''387 Race : εγκατέλειψε, bored radiator (54th lap) 12ος χρόνος : 1'27''430 21/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'36''996 Race : εγκατέλειψε, collision with Prost (1st lap) 04/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/5B - Honda V10 - Good Year Practice : pole position : 1'15''671 Race : εγκατέλειψε, gear box & brakes (62nd lap) 3ος χρόνος : 1'19''302 Κώδικας:
World Championship Classification : ΝΙΚΗΤΗΣ με 78 βαθμούς Number of leaded races : 14 Number of leaded laps : 556 (52.85%) Number of leaded kilometers : 2536 Points per race, average : 4.875 10/03 U.S.A. Grand Prix - Phoenix Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'21''434 Race : Νικητής, 81 γύρους σε 2h00'47''828 - Μέση ταχύτητα 148.846 km/h 4ος χρόνος : 1'27''153 24/03 Brazil Grand Prix - Sao Paulo Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'16''392 Race : Νικητής, 71 γύρους σε 1h38'28''128 - Μέση ταχύτητα 187.110 km/h 3ος χρόνος : 1'20''841 28/04 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'21''877 Race : Νικητής, 61 γύρους σε 1h35'14''750 - Μέση ταχύτητα 193.671 km/h 2ος χρόνος : 1'27''168 12/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'20''344 Race : Νικητής, 78 γύρους σε 1h53'02''234 - Μέση ταχύτητα 137.785 km/h 5ος χρόνος : 1'25''250 02/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'20''318 Race : εγκατέλειψε, electrical problem (26th lap) 10ος χρόνος : 1'24''647 16/06 Mexico Grand Prix - Mexico Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'17''264 Race : 3ος, 57''356 πίσω 3ος χρόνος : 1'18''750 07/07 France Grand Prix - Magny Cours Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'14''857 Race : 3ος, 34''934 πίσω 5ος χρόνος : 1'20''570 14/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'21''618 Race : 4ος, 1 γύρο πίσω 4ος χρόνος : 1'27''509 28/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'37''274 Race : 7ος, εγκατέλειψε, out of gas (44th lap) 5ος χρόνος : 1'44''213 11/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'16''147 Race : Νικητής, 77 γύρους σε 1h49'12''796 - Μέση ταχύτητα 167.857 km/h 2ος χρόνος : 1'22''392 25/08 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'47''811 Race : Νικητής, 44 γύρους σε 1h27'17''669 - Μέση ταχύτητα 209.883 km/h 5ος χρόνος : 1'56''471 08/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'21''114 Race : 2ος, 16''262 πίσω Ταχύτερος γύρος : 1'26''061 22/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'13''444 Race : 2ος, 20''941 πίσω 4ος χρόνος : 1'18''856 29/09 Spain Grand Prix - Barcelona Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'19''064 Race : 5ος, 1'02''402 πίσω 7ος χρόνος : 1'24''771 20/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'34''700 Race : 2ος, 0''344 πίσω Ταχύτερος γύρος : 1'41''532 03/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/6 - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'14''041 Race : Νικητής, 14 γύρους σε 24'34''899 - Μέση ταχύτητα 129.170 km/h 2ος χρόνος : 1'42''545 Κώδικας:
World Championship Classification : ΝΙΚΗΤΗΣ με 96 βαθμούς Number of leaded races : 10 Number of leaded laps : 466 (47.55%) Number of leaded kilometers : 2060 Points per race, average : 6 01/03 South-Africa Grand Prix - Kyalami Car : McLaren MP4/6B - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'16''277 Race : 3ος, 34''675 πίσω 2ος χρόνος : 1'18''140 22/03 Mexico Grand Prix - Mexico Car : McLaren MP4/6B - Honda V12 - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'18''791 Race : εγκατέλειψε, propeller shaft broken (11th lap) 13ος χρόνος : 1'20''721 05/04 Brazil Grand Prix - Sao Paulo Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'17''902 Race : εγκατέλειψε, electrical problem (18th lap) 21ος χρόνος : 1'23''101 03/05 Spain Grand Prix - Barcelona Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'21''209 Race : 9ος, εγκατέλειψε, track exit (62nd lap) 5ος χρόνος : 1'43''176 17/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'23''086 Race : 3ος, 48''984 πίσω 5ος χρόνος : 1'27''615 31/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'20''608 Race : Νικητής, 78 γύρους σε 1h50'59''372 - Μέση ταχύτητα 140.329 km/h 3ος χρόνος : 1'23''470 14/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : pole position : 1'19''775 Race : εγκατέλειψε, electronical problem (37th lap) 6ος χρόνος : 1'23''728 05/07 France Grand Prix - Magny Cours Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'15''199 Race : εγκατέλειψε, collision with Schumacher (1st lap) 12/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'21''706 Race : εγκατέλειψε, propeller shaft (52nd lap) 5ος χρόνος : 1'25''625 26/07 Germany Grand Prix - Hockeinheim Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'39''106 Race : 2ος, 4''500 πίσω 2ος χρόνος : 1'42''272 16/08 Hungary Grand Prix - Hungaroring Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'16''267 Race : Νικητής, 77 γύρους σε 1h46'19''216 - Μέση ταχύτητα 172.424 km/h 3ος χρόνος : 1'19''588 30/08 Belgium Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'52''743 Race : 5ος, 1'08''369 πίσω 2ος χρόνος : 1'54''088 13/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'22''822 Race : Νικητής, 53 γύρους σε 1h18'15''349 - Μέση ταχύτητα 235.689 km/h 5ος χρόνος : 1'27''190 27/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'14''258 Race : 3ος, 1 γύρο πίσω Ταχύτερος γύρος : 1'16''272 25/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'38''375 Race : εγκατέλειψε, engine broken (2nd lap) 21ος χρόνος : 1'46''229 08/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/7A - Honda V12 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'14''202 Race : εγκατέλειψε, collision with Mansell (18th lap) 3ος χρόνος : 1'17''818 Κώδικας:
World Championship Classification : 4ος με 50 βαθμούς Number of leaded races : 5 Number of leaded laps : 95 (9.17%) Number of leaded kilometers : 415 Points per race, average : 3.125 14/03 South-Africa Grand Prix - Kyalami Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'15''784 Race : 2ος, 1'19''824 πίσω 6ος χρόνος : 1'20''755 28/03 Brazil Grand Prix - Sao Paulo Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'17''697 Race : Νικητής, 71 γύρους σε 1h51'15''485 - Μέση ταχύτητα 165.601 km/h 2ος χρόνος : 1'20''187 11/04 Europe Grand Prix - Donington Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'12''107 Race : Νικητής, 76 γύρους σε 1h50'46''570 - Μέση ταχύτητα 165.603 km/h Ταχύτερος γύρος : 1'18''029 25/04 San Marino Grand Prix - Imola Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'24''007 Race : εγκατέλειψε, hydraulic circuit 3ος χρόνος : 1'27''490 09/05 Spain Grand Prix - Barcelona Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'19''722 Race : 2ος, 16''873 πίσω 2ος χρόνος : 1'21''717 23/05 Monaco Grand Prix - Monte Carlo Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 3ος χρόνος : 1'21''552 Race : Νικητής, 78 γύρους σε 1h52'10''947 - Μέση ταχύτητα 138.837 km/h 3ος χρόνος : 1'23''737 13/06 Canada Grand Prix - Montreal Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 8ος χρόνος : 1'21''706 Race : εγκατέλειψε, alternator (63rd lap) 3ος χρόνος : 1'22''015 04/07 France Grand Prix - Magny Cours Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'16''264 Race : 4ος, 32''405 πίσω 3ος χρόνος : 1'20''521 11/07 Great Britain Grand Prix - Silverstone Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'21''986 Race : 5ος, 1 γύρο πίσω (εγκατέλειψε, out of gas, 58th lap) 5ος χρόνος : 1'24''886 25/07 Germany Grand Prix - Hockenheim Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'39''616 Race : 4ος, 1'08''229 πίσω 2ος χρόνος : 1'42''162 15/08 Hungary Grand Prix - Budapest Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'16''451 Race : εγκατέλειψε, accelerator hydraulic system (17th lap) 13ος χρόνος : 1'22''838 29/08 Belgiumm Grand Prix - Spa Francorchamps Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 5ος χρόνος : 1'49''934 Race : 4ος, 1'39''763 πίσω 5ος χρόνος : 1'54''185 12/09 Italy Grand Prix - Monza Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'22''633 Race : εγκατέλειψε, collision with Brundle (8th lap) 9ος χρόνος : 1'27''939 26/09 Portugal Grand Prix - Estoril Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 4ος χρόνος : 1'12''491 Race : εγκατέλειψε, engine broken (19th lap) 15ος χρόνος : 1'18''365 24/10 Japan Grand Prix - Suzuka Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : 2ος χρόνος : 1'37''284 Race : Νικητής, 53 γύρους σε 1h40'27''912 - Μέση ταχύτητα 185.612 km/h 4ος χρόνος : 1'43''217 07/11 Australia Grand Prix - Adelaide Car : McLaren MP4/8 - Ford V8 - Good Year Practice : pole position : 1'13''371 Race : Νικητής, 79 γύρους σε 1h43'27''476 - Μέση ταχύτητα 173.183 km/h 3ος χρόνος : 1'16''128 Κώδικας:
World Championship Classification : 2ος με 73 βαθμούς Number of leaded races : 6 Number of leaded laps : 290 (27.75%) Number of leaded kilometers : 1215.725 Points per race, average : 4.563 FORMULA 1 1994 27/03 Brazil Grand Prix - Sao Paulo Car : Williams-Renault FW16 - Good Year Practice : pole position : 1'15''962 Race : εγκατέλειψε, track exit (55th lap) 2ος χρόνος : 1'18''764 17/04 Pacific Grand Prix - TI Aida Car : Williams-Renault FW16 - Good Year Practice : pole position : 1'10''218 Race : εγκατέλειψε, collision with Hakkinen (1st lap) 01/05 San Marino Grand Prix - Imola Car : Williams-Renault FW16 - Good Year Practice : pole position : ... Race : εγκατέλειψε, track exit (7th lap) --- Σχόλιο : Αυτό το άρθρο, ίσως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα που έχουν γραφτεί ποτέ για τον Ayrton Senna, είναι προσωπική δουλειά και μακρά έρευνα του Asterion. Είναι τιμή και χαρά μου, που το φιλοξενούμε σήμερα στην νέα AcroBase.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
![]() |
#5
|
![]() |
|
||||
H μοιραία στιγμή
Όταν ένας άλλος μεγάλος, μιλάει για τον θρύλο ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
![]() |
#6
|
![]() |
|
||||
Η καταραμένη πρωτομαγιά του 1994.
Η είδηση ήχησε στ' αυτιά μου, σαν ψεύτικη, σαν απίστευτη. Στην φόρμουλα 1, είμαι θαυμαστής της Ferrari, κλασικός. Όταν οδηγούσε το μεγαλύτερο ίνδαλμα που είχα ποτέ, ο Ayrton Da Silva Senna, ήμουν Σέννα, τίποτα άλλο... Ήταν ο σπουδαιότερος πιλότος όλων των εποχών, κανείς δεν τολμούσε να μετρηθεί μαζί του, ήταν δεδομένο, ήταν το απόλυτο. Πέρασαν 18 χρόνια... παραμένει ζωντανός στις καρδιές μας.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου, μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα |
![]() |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | Αξιολογήστε αυτό το θέμα |
|
|