Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase. H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη. |
|
Κεντρική σελίδα |
Λίστα Μελών | Games | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα | Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα |
|
|
Εργαλεία Θεμάτων | Τρόποι εμφάνισης |
#1
|
|
||||
Κατάκριση
Οἱ χριστιανοί ὀφείλουν νά μήν κατακρίνουν.
Μήν κατακρίνετε τούς ἄλλους, γιά νά μήν κατακριθεῖτε κι ἐσεῖς ἀπό τό Θεό. Μέ τό κριτήριο πού κρίνετε θά κριθεῖτε, καί μέ τό μέτρο πού μετρᾶτε θά μετρηθεῖτε. Γιατί βλέπεις τό σκουπιδάκι πού εἶναι στό μάτι τοῦ ἀδελφοῦ σου καί δέ νιώθεις ὁλόκληρο δοκάρι πού εἶναι στό δικό σου μάτι; (Ματθ. 7, 1-3). Ἔνοχος καί ἀνυπολόγητος εἶσαι, ἄνθρωπέ μου, ἐσύ πού γίνεσαι κριτής τῶν ἄλλων. Γιατί, κρίνοντας τόν ἄλλο, καταδικάζεις τόν ἴδιο τόν ἑαυτό σου, ἀφοῦ κι ἐσύ κάνεις τά ἴδια κακά πού κάνει ἐκεῖνος (Ρωμ. 2, 1). Μήν κάνετε, ἀδελφοί, καμιά κρίση πρίν ἀπό τόν καιρό τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου. Ἐκεῖνος θά ρίξει τότε φῶς σέ ὅσα ἔργα εἶναι τώρα κρυμμένα στό σκοτάδι, καί θά φανερώσει τούς κρυφούς λογισμούς τῶν καρδιῶν τῶν ἀνθρώπων (Α’ Κορ. 4, 5). Μήν κακολογεῖτε καί κατηγορεῖτε ὁ ἕνας τόν ἄλλον, ἀδελφοί. Ὅποιος κατηγορεῖ ἤ κατακρίνει τόν ἀδελφό του, κατηγορεῖ καί κατακρίνει τόν ἴδιο τό νόμο τοῦ Θεοῦ. Κι ὅταν κρίνεις τό νόμο τοῦ Θεοῦ, δέν εἶσαι τηρητής καί ὑποκείμενος στό νόμο, ἀλλά κριτής καί ἀνώτερός του. Ἕνας εἶναι ὁ νομοθέτης καί ὁ κριτής, ὁ Χριστός, πού ἔχει τή δύναμη νά σώσει τόν ἄνθρωπο ἤ νά τόν κολάσει. Ἐνῶ ἐσύ ποιός εἶσαι πού κρίνεις τόν ἄλλο; (Ἰακ. 4, 11-12). Πηγή
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος. |
Οι παρακάτω χρήστες έχουν πει 'Ευχαριστώ' στον/στην FiBeR για αυτό το μήνυμα: | ||
Gildor (28-05-09) |
#2
|
#3
|
|
||||
"Αν θέλεις κάτι να μην το νοιώθεις αμαρτία κάνε το πολλές φορές" (Κινέζικη παροιμία).
Όταν κάνεις για πρώτη φορά μια αμαρτία, η αντίδραση της συνειδήσεως σου είναι σθεναρή. Ο έλεγχος της δυνατός. Όταν όμως η συγκεκριμένη αυτή αμαρτία γίνεται «πάλιν και πολλάκις», η συνείδησή σου στο σημείο αυτό πωρρώνεται. Οπότε δεν καταλαβαίνεις την αμαρτία. Οι πάσης μορφής ονειδισμοί (καταλαλιά, ύβρη κ.λ.π.) είναι στο στόμα μας καθημερινώς. Η συνείδησή μας στο σημείο αυτό έχει πωρρωθεί. Δεν καταλαβαίνουμε το τι κάνουμε. Οπότε συνεχίζουμε ανενόχλητοι το έργο μας. Αυτό όμως δεν σημαίνει, πώς επειδή η πωρρωμένη συνείδησή μας δεν καταλαβαίνει την αμαρτία, δεν την καταλαβαίνει και ο Θεός... Υβρίζεις, χύνεις δηλητήριο. Σκέψου: Ποιόν υβρίζεις; Σε ποιόν χύνεις το δηλητήριο σου; Σε ποιόν; Σε άνθρωπο του Θεού!!! Πού τόσο πολύ αγάπησε, ώστε σταυρώθηκε γι' αυτόν! Και όχι μόνο. Αλλά έχει «ταυτισθεί» μαζί του! Ώστε λέει ό,τι κάνετε γι αυτόν είναι σαν να το κάνετε για μένα (Ματθ. 25:40). Υβρίζεις, λοιπόν, τον πλησίον σου; Υβρίζεις τον Θεό!!! Ο Θεός, λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, πιο πολύ «ενοχλείται» όταν στρεφόμαστε εναντίον του πλησίον μας, παρά εναντίον Του!!! Ο Θεός δεν δέχεται το δώρον σου, όταν έχεις «κάτι» εις βάρος του πλησίον σου (Ματθ. 5:24) Ο Κύριος είπε: « παν ρήμα αργόν ο λαλήσουσιν οι άνθρωποι αποδώσουσι περί αυτού λόγον εν ημέρα κρίσεως» ( Ματθ. 12:36) Ο ονειδισμός του αδελφού είναι κάτι παραπάνω από «ρήμα αργόν». Όποιοι λοιπόν «χτυπάνε» τον πλησίον τους με λόγια κατ' ουσίαν ΔΕΝ πιστεύουν στο Θεό. «Τω δε αμαρτωλώ είπεν ο Θεός: ίνα τι σοι τα δικαιώματα μου, και αναλαμβάνεις την διαθήκην μου διά στόματος μου:»( . . . ) « . . . καθήμενος κατά του αδελφού σου κατελάλεις» (Ψαλμ. 49:16,20) Αν λοιπόν, ο Κύριος δεν θέλει να κηρύσσεται από «κουτσομπόλη» άνθρωπο, πόσο μάλλον από υβριστή!!! Ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος, στηριζόμενος στο ανωτέρω αγιογραφικό χωρίο, λέει πως ο υβριστής είναι ακόμα ανάξιος να διαβάζει (!) την Αγ. Γραφή: «ουδέ Γραφάς αναγινώσκειν άξιος» (Όμιλ. ΠΓ, εις Ιωάν.) Και αν ο υβριστής είναι ανάξιος να «πιάσει» το πανάγιο όνομα του Θεού στο ακάθαρτο στόμα του, αν είναι ανάξιος να πιάσει στα χέρια του το ιερό βιβλίο της Αγ. Γραφής και να το μελετήσει, πόσο μάλλον να βάλλει στο ακάθαρτο στόμα του το Σώμα και Αίμα του Κυρίου! Ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος φθάνει στο σημείο να πει, πως θα προτιμούσε να κοινωνήσει αυτόν που τρέφεται με ακαθαρσίες, παρά αυτόν που προσβάλλει (υβρίζει!)τον αδελφό του με τα λόγια. «Ελοίμην αν ανθρώπω βόρβορον σιτουμένω κοινωνήσαι τραπέζης ή φθεγγομένω τοιαύτα» (Όμιλ. ΛΑ. Δ εις πράξ.). Οπότε, εάν ένας τέτοιος άνθρωπος τολμήσει να κοινωνήσει, τότε είναι σαν να ρίχνονται τα «άγια» στα σκυλιά και τα γουρούνια (Ματθ. 7:6) Οι αμαρτίες, διδάσκει ο ίδιος Πατήρ της Εκκλησίας μας, έχουν κάποια δικαιολογία έστω και παράλογη. Όμως ο κατήγορος δεν έχει να προβάλλει καμιά δικαιολογία! Πες μου, τι περιουσία κερδίζει; Ποια επιθυμία του εκπληρώνει; Γι' αυτό και είναι ανάξιος της οποιαδήποτε συγνώμης. «Δια τούτο απεστήρεται απάσης συγνώμης» (Όμιλ. Β') Και αν ο αποκαλών τον αδερφόν του «μωρόν», λέει ξανά ο Αγ. Ιωάννης, είναι άξιος της πιο μεγάλης τιμωρίας (= της κολάσεως), τότε εκείνος που τον αποκαλεί «κακούργον», «φθονερόν», «κενόδοξον», και άλλα παρόμοια, τι φωτιά ετοιμάζει για τον εαυτόν του; Μην πλανάσθε, λέει ο απ. Παύλος. Λοίδοροι (= υβριστές!) δεν πρόκειται να κερδίσουν την Βασιλεία του Θεού! ( Α' Κορ. 6:10) Με άλλα λόγια, αν νομίζεις, πως υβρίζοντας τον αδερφό σου δεν κάνεις το κολάσιμο, ...;.απατάσαι!!! Βάλε, λοιπόν χαλινό στη γλώσσα σου, για να μη σε οδηγήσει (η γλώσσα σου!) στο σκότος το εξώτερον, όπου «έσται ο κλαυθμός και ο βρυγμός των οδόντων» (Ματθ. 8:12) Τεστ προσωπικότητος, Αρχιμ. Βασ. Μπακογιάννη
__________________
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου. Είναι ο συντομότερος δρόμος. |
Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες) | |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|