Οι πιλότοι της μοιραίας πτήσης έχασαν τις αισθήσεις τους λόγω πτώσης της πίεσης
Associated Press
Βασισμένη στα συμπεράσματα από το αεροπορικό δυστύχημα στο Γραμματικό το 2005, η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) εξέδωσε και νέα οδηγία, σύμφωνα με την οποία οι πιλότοι των Boeing 737 πρέπει να ενημερώνονται να μην αγνοούν τον ηχητικό συναγερμό χαμηλής πίεσης στην καμπίνα.
Η FAA είχε εκδώσει ανάλογη οδηγία και τον Ιούλιο του 2007, όταν ζητούσε τροποποιήσεις στα εγχειρίδια πτήσης για το συγκεκριμένο θέμα. Έκτοτε όμως συνέχισε να λαμβάνει αναφορές για περιστατικά στα οποία αγνοήθηκε ο ηχητικός συναγερμός.
Η υπηρεσία βασίστηκε στο πόρισμα των Ελλήνων εμπειρογνωμόνων, σύμφωνα με το οποίο οι πιλότοι της μοιραίας πτήσης της Helios Airways αγνόησαν τον συναγερμό, με αποτέλεσμα να χάσουν τις αισθήσεις τους λόγω χαμηλής πίεσης λίγο μετά την απογείωση από τη Λευκωσία. Το Boeing πετούσε για δύο ώρες στον αυτόματο πιλότο πριν συντριβεί σε λόφο λίγο έξω από την Αθήνα.
Ακόμα και πριν την τραγωδία της Helios, η Boeing είχε ενημερωθεί για «ορισμένες περιπτώσεις που τα πληρώματα βρέθηκαν σε σύγχυση» από την ενεργοποίηση του συναγερμού, και συνέστησε «λίγη παραπάνω εκπαίδευση των πληρωμάτων», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η σύγχυση ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι ο ηχητικός συναγερμός έχει διπλή λειτουργία: Όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στο έδαφος ενημερώνει για τυχόν λανθασμένη διαμόρφωση των πτερύγων πριν από την απογείωση.
Η νέα οδηγία της FAA τίθεται σε ισχύ στις 25 Νοεμβρίου και τα ανανεωμένα εγχειρίδια θα πρέπει ακολούθως να περάσουν από έγκριση πριν δοθούν στους πιλότους. Η αλλαγή των εγχειρίδιων πτήσης πάντως είναι μια περίπλοκη διαδικασία που πρέπει να γίνει ξεχωριστά από κάθε αεροπορική εταιρεία που διαθέτει Boeing 737.
Τα προβλήματα που παρατηρούνται στα αεροσκάφη συνήθως αναφέρονται από τις αεροπορικές εταιρείες στις εθνικές υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας, οι οποίες ενημερώνουν τον κατασκευαστή και αυτός με τη σειρά του την FAA. Οι οδηγίες της FAA επανεκδίδονται στη συνέχεια από τις υπηρεσίες άλλων χωρών.
Το Boing 737 παρουσιάστηκε το 1965 και παραμένει μέχρι σήμερα το πιο επιτυχημένο επιβατικό αεριωθούμενο, με 5.397 αεροπλάνα αυτού του τύπου να παραμένουν σε χρήση σε όλο τον κόσμο.
Σχόλιο : Μαζί με το πιο επιτυχημένο, κύριοι συντάκτες, προσθέσατε και το αεροσκάφος με τα περισσότερα κατ αναλογία δυστυχήματα, στον κόσμο.
Το χαμηλό κόστος κατασκευής λόγω του ανταγωνισμού με την AirBus, το κάνει μεν πιο δελεαστικό, αλλά .... μπας και αυτό είναι η αιτία για να κατέχει το θλιβερό ρεκόρ των ατυχημάτων;