Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Ιστορία
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 04-11-08, 16:34
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 11:12
Φύλο: Άντρας
Ανέλκυση αεροσκάφους του Β' Παγκ. Πολέμου στην Κρήτη

Ανέλκυση αεροσκάφους του Β' Παγκ. Πολέμου στην Κρήτη



Γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος του 1940, που είχε εντοπίσει πριν από πέντε χρόνια στη θαλάσσια περιοχή του Γερανίου στα Χανιά ο Σύλλογος «Φίλοι του βυθού», θα επιχειρήσει να ανελκύσει η Πολεμική Αεροπορία.

Το μεσημέρι, η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποθαλάσσιων Εγκαταστάσεων έφτασε στα Χανιά προκειμένου να εξερευνήσει την άτρακτο και τα άλλα μέρη του αεροσκάφους, το οποίο αποτελεί ένα από τα πολλά απομεινάρια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που έχουν βρεθεί στην ευρύτερη περιοχή του Μάλεμε.

Πρόκειται για ένα από τα συνολικά 1.280 αεροσκάφη που έστειλαν οι Γερμανοί για να καταλάβουν την Κρήτη και ένα από τα 210 που δεν επέστρεψαν. Όπως δεν επέστρεψαν και 4.465 Γερμανοί του επίλεκτου σώματος αλεξιπτωτιστών του Γ' Ράιχ.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου «Φίλοι του Βυθού» Χάρης Καραβαράκης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, ανέφερε πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος βρίσκεται ανάποδα και ένα μεγάλο τμήμα του είναι χωμένο στην άμμο. Η κοιλιά του φέρει τα «τραύματα» της προσθαλάσσωσης, ενώ ακέραιος είναι ο έλικας και τα φτερά του.

Παρά τα εξήντα οκτώ χρόνια που έχουν περάσει, η άτρακτος τους αεροσκάφους βρίσκεται ακόμα σε καλή κατάσταση και οι ρόδες είναι διπλωμένες κάτω από τα φτερά με ευανάγνωστα τα διακριτικά IRS Made in Germany. Ο ουραίος τροχός λείπει, καθώς και βόμβα που μετέφερε. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι τα κολάρα του κινητήρα είναι ακόμα ελαστικά, ενώ σε κάποια σημεία της ατράκτου το αλουμίνιο γυαλίζει, λες και ο χρόνος την άφησε αλώβητη.

Μετά από προσπάθειες πέντε ετών, ο Σύλλογος «Φίλοι του Βυθού» κατάφερε να πείσει τη δημοτική αρχή του Πλατανιά και τη διοίκηση της 115 Πτέρυγας Μάχης για τη σημασία ανέλκυσης του αεροσκάφους.

«Βρίσκεται σε πολύ δύσκολο σημείο, επειδή ο βυθός εκεί είναι αμμώδης και λασπώδης και το καλύπτει συνήθως η άμμος. Είναι ένα ``Μέσερσμιτ 109``, ένα αεροπλάνο από τα υπερόπλα των Γερμανών της εποχής εκείνης», είπε ο κ. Καραβαράκης.

Στόχος του Συλλόγου είναι, σύμφωνα με τον Καραβαράκη, η ανέλκυση και συντήρηση του αεροσκάφους ώστε να εκτεθεί μαζί με άλλα ευρήματα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο Μουσείο Αεροπορίας που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στο Μάλεμε.

«Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και από την πλευρά της δημοτικής αρχής, αλλά και από την Αεροπορία που επιτέλους έδειξε το ανάλογο ενδιαφέρον για να βγει το αεροσκάφος αυτό από τον υγρό τάφο του, μετά από εξήντα οκτώ χρόνια και να βρει τη θέση που του ανήκει σε ένα μουσειακό χώρο», τόνισε ο κ. Καραβαράκης.

Ο δήμαρχος Πλατανιά Γιώργος Τζαγκαράκης συνεχάρη το Σύλλογο «Φίλοι του Βυθού» για την πρωτοβουλία του και τόνισε ότι ο δήμος θα συμβάλει με τις δυνάμεις του στην προσπάθεια ανέλκυσης του αεροσκάφους.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 
Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 16:46.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.