Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Ελεύθερος Χρόνος και Ψυχαγωγία > Οδηγώντας
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 22-11-06, 08:47
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Φρενάροντας με ασφάλεια

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν συνεχώς τα συστήματα πέδησης των αυτοκινήτων κάνοντας τα όλο και πιο ασφαλή. Αυτό όμως δεν σημαίνει, πως η συμμετοχή του οδηγού στη διαδικασία φρεναρίσματος μειώνεται. Πώς διαμορφώνεται η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου;

Οι παράγοντες που εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία είναι πολλοί:

" Πρωταρχικό ρόλο παίζει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου. Tα οχήματα με 4 δισκόφρενα, για παράδειγμα, έχουν καλύτερες ικανότητες στο φρενάρισμα.

" Το ABS είναι υποχρεωτικό εδώ και αρκετό καιρό σε όλα τα αυτοκίνητα. Είναι σημαντικό να συνεργάζεται σωστά με άλλα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως το EBD (σύστημα ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης).

" Το βάρος του αυτοκινήτου. Όσο βαρύτερο είναι, τόσο μεγαλύτερες δυνάμεις ασκούνται στα φρένα.

" Η κατάσταση των ελαστικών. Τα ελαστικά σηκώνουν το βάρος του αυτοκινήτου και πρακτικά απορροφούν τις δυνάμεις που ασκούνται κατά το φρενάρισμα. Αν δεν είναι σε καλή κατάσταση, επηρεάζουν αρνητικά τη διαδικασία.

" Η κατάσταση του οδοστρώματος. Όπως προείπαμε, άσφαλτος με μειωμένη πρόσφυση μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα.

Δε φοβάμαι το ABS

Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) δε σώζει πάντα την κατάσταση. Αν δεν έχει ABS το αυτοκίνητό και οι τροχοί μας μπλοκάρουν, τότε η απαιτούμενη απόσταση για το φρενάρισμα θα αυξηθεί, ενώ είναι πολύ πιθανό να χάσουμε και εντελώς τον έλεγχο του οχήματος. Ακόμη και αν προς στιγμή, η αίσθηση που λαμβάνουμε από το ABS είναι ότι δεν επιβραδύνει το αυτοκίνητο, δεν πρέπει να μας πιάνει πανικός.

Τι θα κάνω αν ...

1. Φρενάρω και κάτω έχει πάγο;

Σε αυτή την περίπτωση, απλά δεν πρέπει να φρενάρετε απότομα. Η άμεση απώλεια πρόσφυσης που θα δημιουργηθεί, θα προκαλέσει το μπλοκάρισμα των τροχών, με συνέπειες μάλλον άσχημες. Ένα καλός τρόπος είναι, ν' αφήσετε το γκάζι και να επιβραδύνετε κατεβάζοντας ταχύτητα.

2. Αν φρενάρω και κάτω έχει "γλίτσα";

Αν φρενάρετε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί απώλεια πρόσφυσης. Όταν διαπιστώσετε κάτι τέτοιο, η πρώτη κίνηση είναι να αφήσετε για λίγο τα φρένα, ώστε ν' ανακτήσετε τον έλεγχο του οχήματος. Αν έχετε απόσταση, μπορείτε να επανέλθετε στα φρένα.

3. Αν χρειαστεί να φρενάρω πάνω σε στροφή;

Το φρενάρισμα στη στροφή προκαλεί μετατόπιση του φορτίου, με κίνδυνο να χάσετε τον έλεγχο. Αν η λειτουργία του ABS δε βοηθάει την κατάσταση, μία καλή λύση είναι, ν' αφήνετε και να πατάτε το φρένο επαναλαμβανόμενα.

Πηγή : Pathfinder
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 22-11-06, 10:25
Το avatar του χρήστη Diamond
Diamond Ο χρήστης Diamond δεν είναι συνδεδεμένος
Mika Vyko's Vozht
 

Τελευταία φορά Online: 19-01-21 19:02
Φύλο: Άντρας
Η διαθεσή μου τώρα:
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων

" Το βάρος του αυτοκινήτου. Όσο βαρύτερο είναι, τόσο μεγαλύτερες δυνάμεις ασκούνται στα φρένα.
Call me αδράνεια. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση έρχονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες και εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους ανάλογα με το βάρος τους. Ένα μικρό αυτοκίνητο έχει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του "σηκώματος" όπου ειδικά αν τα λάστιχα είναι παραφουσκωμένα το αυτοκίνητο χάνει την πρόσφυση με το έδαφος πολύ εύκολα. Από την άλλη, τα βαριά αυτοκίνητα τείνουν να συνεχίσουν την κίνησή τους λόγω αδράνειας, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες βάζουν πιό φαρδιά λάστιχα, χαμηλώνουν το κέντρο βάρους, βάζουν δισκόφρενα, κλπ. Η χειρότερη προσωπική μου εμπειρία ήταν πάντος με ένα off road στην εθνική. Βαρύ αμάξωμα με υψηλό κέντρο βάρους σου δίνει την αίσθηση ότι αν πας πάνω από 120 θα τουμπάρεις.

Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Το φρενάρισμα στη στροφή προκαλεί μετατόπιση του φορτίου, με κίνδυνο να χάσετε τον έλεγχο. Αν η λειτουργία του ABS δε βοηθάει την κατάσταση, μία καλή λύση είναι, ν' αφήνετε και να πατάτε το φρένο επαναλαμβανόμενα.
Για να κάνει υπερστροφή το αυτοκίνητο υπάρχουν δύο επιλογές. Οδήγηση μέσα στην πόλη με πισωκίνητο χωρίς να έχουμε οδηγήσει άλλη φορά τέτοιο αυτοκίνητο ή οδήγηση έξω από την πόλη. Δεν πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να δημιουργήσει τις προυποθέσεις για υπερστροφή μέσα στην πόλη με μπροσθοκίνητο εκτός και αν είναι ανεύθυνος. Στην πρώτη περίπτωση λοιπόν προσευχόμαστε (μιας και οι δρόμοι της πόλης μας δεν χωράνε "κωλιές") στην δεύτερη μπορούμε απλά να πατήσουμε λίγο το γκάζι για να την διορθώσουμε!
__________________
Για λόγους οικονομίας έσβησε το φως στο τούνελ...
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 11:27.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.