Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Επιστήμη & Εκπαίδευση > Διάστημα
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 29-09-08, 08:36
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Για βουτιά θανάτου ετοιμάζεται το ευρωπαϊκό διαστημικό μεταγωγικό


Το ATV έχει μέγεθος κοντέινερ (καλλιτεχνική απεικόνιση)
Associated Press


Μια λωρίδα μήκους 2.700 χιλιομέτρων στο Νότιο Ειρηνικό θα αποκλειστεί τη Δευτέρα για αεροσκάφη και πλοία λόγω της ελεγχόμενης πτώσης του «Ιούλιος Βερν», του πρώτου από μια σειρά ευρωπαϊκών διαστημικών φορτηγών μίας χρήσης.

Ο «Όχημα Αυτοματοποιημένης Μεταφοράς», ή ATV, εκτοξεύτηκε τον Απρίλιο για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS), όπου παρέδωσε 7,5 τόνους εξοπλισμού και προμηθειών και στη συνέχεια γέμισε με σκουπίδια. Μετά την αναχώρησή του στις 6 Σεπτεμβρίου, το όχημα τέθηκε σε τροχιά αναμονής και τελικά πήρε θέση για τη βουτιά θανάτου.

Το μεγαλύτερο μέρος του ΑΤV, που έχει μήκος 10 μέτρα και τον όγκο εμπορευματοκιβώτιου, θα καεί από την θερμότητα και την τριβή στην απότομη διαδρομή του μέσα από την ατμόσφαιρα, κατά την οποία θα αναπτυχθούν θερμοκρασίες 1.500 βαθμών Κελσίου.

«Όμως έως και το 30% των κομματιών, δηλαδή περίπου 100 κομμάτια, θα συντριβούν στον ωκεανό. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο μεγάλα θα είναι. Οι προσομοιώσεις μας δείχνουν ότι τα μεγαλύτερα συντρίμμια θα είναι μεταξύ 10 και 500 κιλών» δήλωσε ο Μάικ Στάινκοφ στο Κέντρο Ελέγχου της ESA στην Τουλούζη.

Ο «Ιούλιος Βερν», το πρώτο σκάφος της σειράς ATV, κόστισε 1,3 δισ. ευρώ και είναι η ακριβότερη μέχρι σήμερα συμβολή της ESA στον ISS. Θα ακολουθήσουν τέσσερα ακόμα ίδια μεταγωγικά, των οποίων η κατασκευή και η εκτόξευση θα κοστίσει 300 εκατ. ευρώ έκαστο.

Οι τελικοί ελιγμοί του σκάφους για την επανείσοδο στην ατμόσφαιρα θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα στις 13.00 ώρα Ελλάδας και το φορτηγό θα εισέλθει στην ατμόσφαιρα, σε ύψος 120 χλμ, στις 16.13.

Τα συντρίμμια αναμένεται να πέσουν στι1 16.31 σε μια ζώνη μήκους 2.700 χλμ και πλάτους 200 χλμ, περίπου 2.500 χλμ ανατολικά της Νέας Ζηλανδίας.

Το φλεγόμενο όχημα θα παρακολουθούν δύο αεροπλάνα παρατήρησης που θα αναχωρήσουν από την Ταϊτή καθώς και το πλήρωμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού, ο οποίος θα περνά εκείνη την ώρα ακριβώς πάνω από τη ζώνη συντριβής.

Σχόλιο : Γιατί να μην μπορούν να το προσγειώσουν ή προσθαλασσωσουν με αλεξίπτωτα; Γιατί τόσα χαμένα χρήματα;
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #2  
Παλιά 29-09-08, 08:53
Το avatar του χρήστη sv2gww
sv2gww Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 18-07-19 15:49
Φύλο: Άντρας
Απάντηση στο σχόλιο (και εικασία).
Θεωρώ ότι η ανάπτηξη αλεξιπτώτου γίνεται σε πολύ χαμηλό ύψος. Μέχρη εκείνη τη στιγμή όμως θα έχουν ήδη αναπτυχθεί οι καταστροφηκές θερμοκρασίες έννεκα της τριβής με τα μόρια του αέρα που υπαρχουν ψηλώτερα. Άρα, για μια τέτοια εφαρμογή θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο το κατασκευαστικό κόστος του "κοντέϊνερ" αφου θα έπρεπε να είναι όλο καλυμμένο με αλεξίπυρα κεραμικά υλικά αλλά, και περισσότερο βαρύ μειώνοντας έτσι το ωφέλιμο φορτίο του.
Νομίζω ότι μέσα στο κόστος συνυπολογίζεται ότι έχει να κάνει με τα καύσιμα και τα της εκτόξευσής του...
Αλλά, αν πράγματι είναι άχρηστο γιατί δεν του βάζουν έναν πύραυλο ώστε να πάει στο δ... εε, στο διάστημα? Όχι σε τροχιά!
Γιάννης-sv2gww.
Απάντηση με παράθεση
  #3  
Παλιά 29-09-08, 11:48
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 13-03-18 23:30
Φύλο: Άντρας
Η καταστροφή του είναι η φτηνότερη από όλες τις εναλλακτικές λύσεις (αλεξίπτωτα, πύραυλοι κλπ). Δηλαδή σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα είχαμε πιο πολλά "χαμένα" χρήματα
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
  #4  
Παλιά 29-09-08, 12:11
Το avatar του χρήστη sv2gww
sv2gww Ο χρήστης sv2gww δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 18-07-19 15:49
Φύλο: Άντρας
Σαφώς, ναι! Αλλά αυτό που με οργίζει σε όμοιες καταστάσεις είναι η ευκολία της ρύπανσης. Ένα καιόμενο αντικείμενο μεγέθους κοντέινερ το οποίο είναι φτιαγμένο για συνθήκες διαστήματος (άρα φέρει περίεργα "εξωτικά" υλικά στη δομή του) στην ατμόσφαιρα δεν είναι και ότι καλύετρο... Υποθέτω... Ή η πτώση της άκαυτης ή μισοκαμαμένης μάζας του μέσα στη θάλασσα.
Βεβαίως, θα μου πείτε ότι σε εκείνες τις θάλασσες έγιναν και πυρινηκές δοκιμές, μερικά κιλά αδρανούς ύλης θα μας πειράξουν? Ή οι επιστήμονες - τεχνικοί δεν ξέρουν καλύτερα από 'μας?
Γιάννης-sv2gww.
Απάντηση με παράθεση
  #5  
Παλιά 29-09-08, 12:24
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Archmage Εμφάνιση μηνυμάτων
Η καταστροφή του είναι η φτηνότερη από όλες τις εναλλακτικές λύσεις (αλεξίπτωτα, πύραυλοι κλπ). Δηλαδή σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα είχαμε πιο πολλά "χαμένα" χρήματα
Θα συμφωνήσω με τον sv2gww

Αρχική Δημοσίευση από sv2gww Εμφάνιση μηνυμάτων
Ένα καιόμενο αντικείμενο μεγέθους κοντέινερ το οποίο είναι φτιαγμένο για συνθήκες διαστήματος (άρα φέρει περίεργα "εξωτικά" υλικά στη δομή του) στην ατμόσφαιρα δεν είναι και ότι καλύτερο...
Αφ' ενός έχουμε γεμίσει το διάστημα γύρω από τη Γη, με διαστημικά σκουπίδια, που ίσως να αποτελέσουν μελλοντική απειλή. Δεν νομίζω ότι το κόστος των τεσσάρων μεταφορικών σκαφών του τύπου Ιούλιος Βέρν, δεν μπορεί να ισοσταθμιστεί με την δημιουργία μόνο ενός σκάφους που να επιστρέφει στην Γη.

Το πρόβλημα με την ΕSA, δεν είναι το κόστος, αλλά το ότι δεν έχει εκτάσεις όπως η Ρωσία ή η Κίνα, για ασφαλή προσγείωση αεροσκαφών. Και οι δύο χώρες, αλλά κυρίως η Ρωσία, έχει τεράστιες εκτάσεις, χωρίς βλάστηση και βουνά. Με 1 δις ευρώ που θα κοστίσουν τα άλλα τρια σκάφη, θα μπορούσαν να πληρώσουν για μια θερμαντική θωράκιση, μικρούς πυραύλους κατεύθυνσης και 2-3 αλεξίπτωτα.
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
  #6  
Παλιά 29-09-08, 12:54
Το avatar του χρήστη Archmage
Archmage Ο χρήστης Archmage δεν είναι συνδεδεμένος
Μέλος
 

Τελευταία φορά Online: 13-03-18 23:30
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Xenios Εμφάνιση μηνυμάτων
Με 1 δις ευρώ που θα κοστίσουν τα άλλα τρια σκάφη, θα μπορούσαν να πληρώσουν για μια θερμαντική θωράκιση, μικρούς πυραύλους κατεύθυνσης και 2-3 αλεξίπτωτα.
Κάνε αίτηση για σχεδιαστής στην ESA ώστε να ενσωματώσουν τις αλλαγές σου στα επόμενα σκάφη
__________________
may you live in interesting times
Απάντηση με παράθεση
  #7  
Παλιά 29-09-08, 13:04
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Αρχική Δημοσίευση από Archmage Εμφάνιση μηνυμάτων
Κάνε αίτηση για σχεδιαστής στην ESA ώστε να ενσωματώσουν τις αλλαγές σου στα επόμενα σκάφη
Στην NASA το είχα προτείνει αλλά μου είπαν ότι δεν έχουν κενές θέσεις οικονομολόγων αστροναυτών ή συσόπων
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:13.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.