Acrobase  

Καλώς ήρθατε στην AcroBase.
Δείτε εδώ τα πιο πρόσφατα μηνύματα από όλες τις περιοχές συζητήσεων, καθώς και όλες τις υπηρεσίες της AcroBase.
H εγγραφή σας είναι γρήγορη και εύκολη.

Επιστροφή   Acrobase > Άνθρωπος και Κοινωνία > Τα δικαιώματα μας
Ομάδες (Groups) Τοίχος Άρθρα acrobase.org Ημερολόγιο Φωτογραφίες Στατιστικά

Notices

Δεν έχετε δημιουργήσει όνομα χρήστη στην Acrobase.
Μπορείτε να το δημιουργήσετε εδώ

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
  #1  
Παλιά 26-06-08, 09:41
Το avatar του χρήστη Xenios
Xenios Ο χρήστης Xenios δεν είναι συνδεδεμένος
Administrator
 

Τελευταία φορά Online: 12-11-16 10:12
Φύλο: Άντρας
Οι άγνωστες επιπτώσεις του μποϊκοτάζ

Το πρόσφατο μποϊκοτάζ στο φρέσκο γάλα άνω του ενός ευρώ, υπό την αιγίδα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών, αποτελεί μια σημαντική προσπάθεια σε μια χώρα, η οποία παρουσιάζει υπερβολικές τιμές σε αρκετά είδη πρώτης ανάγκης.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΟΜΕΚ, η συμμετοχή των καταναλωτών στη συγκεκριμένη προσπάθεια υπήρξε αρκετά ικανοποιητική, καθώς στην Αθήνα ένα ποσοστό της τάξεως του 65,02% συμμετείχε στο μποϊκοτάζ, την ίδια στιγμή που στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό συμμετοχής κυμάνθηκε από 20% έως 65%.

Ωστόσο, αξίζει κανείς να προσέξει το εύρημα της ΠΟΜΕΚ που αναφέρεται σε «αξιόλογο χάσμα μεταξύ του υψηλού ποσοστού ενημέρωσης και της συμμετοχής στο μποϊκοτάζ» σε περιοχές όπως τα Ιωάννινα και οι Σέρρες. Αν και η βιβλιογραφία σχετικά με τη διαμόρφωση ατομικής απόφασης για μποϊκοτάζ δεν παρέχει πολλά εμπειρικά παραδείγματα, η ευρύτερη ερευνητική προσπάθεια καταδεικνύει την πολυπλοκότητα του ζητήματος.

Μεταξύ άλλων, μελέτη του μποϊκοτάζ προς τη Nestle που ξεκίνησε το 1977 στις ΗΠΑ, έδειξε ότι τα κίνητρα αυτών που ήθελαν να «τιμωρήσουν» την εταιρεία για τις πρακτικές προώθησής της προς τις φτωχές χώρες, συντίθεντο από ποικίλες αξιολογικές σηματοδοτήσεις με διαφορετικούς συντελεστές βαρύτητας στη διαμόρφωση της τελικής απόφασης.

Για παράδειγμα, το «έκδηλον» της αρνητικής πρακτικής της Nestle - 'αυτό που κάνει η Nestle είναι πολύ κακό' - αποτελούσε μια σημαντική παράμετρο για συμμετοχή (80%), την ίδια στιγμή που η πρόθεση για το πέρασμα στην ενεργή συμμετοχή «έπεφτε» στο 45%.

Τι συμβαίνει και οι καταναλωτές δεν περνούν από τη θεωρία της αποδοκιμασίας προφανών αρνητικών πρακτικών στην πράξη, δηλαδή στην εταιρική απομόνωση ορισμένων προϊόντων; Μήπως κάτι τέτοιο συμβάλλει και στην τελική έκβαση του μποϊκοτάζ;

Όφελος και κόστος στη «ζυγαριά» του καταναλωτή

Η ίδια η ΠΟΜΕΚ αναγνώρισε στην πρόσφατη δράση της την πολυδιάστατη προσέγγιση του ζητήματος, καθώς παραδέχεται ότι οι ιδιόμορφες τοπικές συνθήκες, η απουσία «εναλλακτικής λύσης» και η μειωμένη καταναλωτική συνείδηση αποτέλεσαν ανασχετικά στοιχεία για την ενεργή συμμετοχή των καταναλωτών.

Μιλώντας με την πρόεδρο της ΕΚΠΟΙΖΩ, κ. Ελένη Αλευρίτου, γίνεται αντιληπτή σε πρώτη φάση η ικανοποίηση για την ανταπόκριση των καταναλωτών, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο χρειάζεται να γίνει η σχεδίαση της επόμενης δράσης.

Πλήρες άρθρο στην Καθημερινή
__________________
όταν γράφεται η ιστορία της ζωής σου,
μην αφήνεις κανέναν να κρατάει την πένα
Απάντηση με παράθεση
Απάντηση στο θέμα


Συνδεδεμένοι χρήστες που διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 (0 μέλη και 1 επισκέπτες)
 

Δικαιώματα - Επιλογές
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι σε λειτουργία

Που θέλετε να σας πάμε;


Όλες οι ώρες είναι GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 17:04.



Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.